torsdag 1 juli 2010

Lyx och flärd;)

Ja, för mej känns det i alla fall så när jag idag för första gången i livet anlitat en fönsterputsare istället för att "slita" med alla 33 rutorna själv, ggr två alltså;)
Har aldrig tagit tid när jag tvättat men vet att det tar låååång tid, plus att det aldrig blir bra! Nu gick det på lite drygt 30minuter och det blev jättebra! Själv satt jag på balkongen och läste den stunden, det är i alla fall för mej en känsla av lyx och flärd.
Och inte blev jag fattig heller;)


Nu skall jag bara ställa lite i ordning och sedan förbereda lite matsäck till imorgon, då skall Alma tre år från Köpenhamn, jag och en kollega på vårt numer traditionella årliga besök till Kolmårdens Djurpark, det skall bli så kuuuuuuuuuuuul, var nu ett tag sedan jag träffade Alma.

Njut av kvällen, själv skall jag njuta av rena fönster;)

annette

11 kommentarer:

Bosse sa...

Jo fönsterputsning är något jag lätt skjuter framför mig...
Låter skoj med Kolmårdens djurpark. Är nog extra skoj att besöka ihop med barn.
Har inte varit där än, men ska besöka nu under sommaren så jag kan åka med (och fota från) den nuvarande linbanan innan den tas bort efter säsongen.

Jag har besökt den spännande träbron du tipsade om ute i S:t Annas Skärgård - blev några foton :)
En fin annorlunda bro!

Blir det fjällbesök för dig under semestern?
Ser så ifall fram mot foton från det, då jag själv inte orkar ta mig så långt bort.
Men ser ju en massa annat fint ;)
Kram / Bosse

Della sa...

Det är rätta takter!

AnnaKK sa...

Vet inte riktigt hur många fönster det finns på detta hus, men det är en faslig massa och de allra flesta ska dessutom öppnas upp och putsas emellan också. Blä-hä! Men det går an så länge maken utan att klaga utför den sysslan!! ;-) Själv putsar jag bara fönster på jobbet - det räcker för min del! >:-)

Trevligt med Kolmården - glöm inte kameran! Fniss! :-D

Annica sa...

Vad mysigt med djurparksbesök:)

Fönsterputsning är en lyx jag oxå ska unna mig...

Kram Annica

Gärdsmygen sa...

Bra gjort!

Jane sa...

Den lyxen måste man unna sig tycker jag :)
Låter härligt med utflykt till Kolmården. Har inte varit där på säkert 20 år :)
Ha det så kul!

AnnaKK sa...

Blir nog avkastad från tåget rätt ner i Öresund om jag försöker åka till Danmark på mitt Skånekort... ;-) Men det kan inte vara så jättedyrt att lösa en biljett i Malmö till exempelvis Köpenhamn... Skulle nästan tro att man klarar tur & retur på en hundring!? :-) Fast vad ska jag i Damnark och göra - jag kan ju inte språket!? 8-X (Fast efter några öl snackar väl alla danska förstås!? He...)

Inger Maryissa sa...

Härligt med fönsterputsare...det skulle jag behöva.
det är inten höjdare :-) att putsa fönsker 9 trappor upp :-)
jag är inte rädd för höjder från min balkong, men att stå och putsa fönstren känns lite läskigt...
Ha en fin dag imorgon i Kolmårdens Djurpark.
Kram

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Smart av dej, fönstervaskning är ingen höjdare.

Ha de bra.

Hasse A

Ragnvi sa...

Hm...undras om min första kommentar försvann mitt i lyxen, fniss!
Jag lyxar till mig o anlitar sambon för det mesta...med resultat därefter, men det skiner jag i!
Kramen o njut av semestern!
Ragnvi

Pumita sa...

Vad kul! Ta med dig Misja med frugan också... om du får tag i dem dvs. =)