fredag 9 juli 2010

Jiiiiiiiiipi!!

Tror knappt det är sant, tänker inte gå in på hur "bökigt" det är att hos min arbetsgivare att få en semesteransökan godkänd, men igår fick jag besked om att en semester jag ville ha i september gått igenom, det kanske hjälpte att vi tog detta problem till samverkansgruppen! (Inlagd i mars)
Trots avsaknad av besked så är redan en resa bokad till Parga på Greklands fastland, då tror Ni förstås att jag skall visa en bild från en strand, men den här orten har så oerhört mkt annat att bjuda på, bl.a ett urgammalt klosterområde uppe i bergen som heter Meteora.
Kan jag kombinera sol, bad, gammal genuin stadskärna, strand med berg och historia så blir ju jag alltid så lycklig;)
Kan ju tala om att jag kollat priser nu, vi tjänade 1200;- per person på att boka utan att jag fått besked, nu har vi även kunnat boka tåg till Arlanda för 500 t.o.r;) Skönt slippa bilen!



Bild på klosterområdet Meteora lånad från Kalimera!

Nu skall jag nog kolla på lite nya fräscha sommarkläder;)

Ha en bra dag!

annette

8 kommentarer:

Ninni sa...

Grattis!!Vad kul. Skönt också att få åka bort den tiden. Ladda upp med lite sol och avkoppling inför vintern.
Jag tror faktiskt jag varit i Parga...för en evighet sedan när vi luffade runt på öar på Greklands ostkust. Då har jag för mig att vi tog bussen till Parga. Men det ÄR länge sedan och minnet kan svika ;)
Ha det bra!
Kram Ninni

AnnaKK sa...

Idag är jag mest sugen på en resa till IS-land - och ett alternativ till det kan ju vara att gå ner i källaren och stoppa huvet i frysboxen en stund... För PHU så hett det är! Jag tycker INTE om när temperaturen passerar 26-27 grader, och nu är den väldigt nära 30... <:-I

Men härligt att din semester beviljades, och KUL att ha något att se framemot på höstkanten. :-)

Della sa...

Vad jättekul att din "chansning" fungerade! Jag tror det är en bra tid att ha ledigt på och att åka dit. Hoppas du slipper ha det så svettigt som jag har det nu. :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Häpp häpp...s p a r a t pengar inte t j ä n a t Annette...haha nu fick jag vara språkpolis*fniss*

Men oj vad chockad jag är att semestern gått igenom! Men jag är såklart JÄTTEGLAD för din skull för jag vet ju hur du har det!!!

Kramkram
Tott

Jane sa...

Grattis :)) det måste kännas jättehärligt att få åka iväg till ett sådant intressant ställe. En av mina arbetskamrater var alldeles hänförd över Parga. Glöm inte kameran ;)
Det där med priser är ju hopplöst, som lärare kan man ju inte åka när som helst och så fort skolorna slutar höjs alla priser flera tusen ...

Inger Maryissa sa...

Kan tänka mig du är glad att semesteransökan gick bra
och förstår du ser fram emot resan.
och det låter helt underbart
och bra priser verkade ni ha fått också. Toppen !
Ha det så gott i sommarvärmen
kramar

AnnaKK sa...

Fy för tusan vad det är hett idag... Jag a-a-a-a-a-avli-i-i-i-ider snart... X-(~

Men ikväll vankas det lite fest, och det ska bli trevligt - och då är det förhoppningsvis precis lagom väder!? :-)

Pumita sa...

Låter som en drömsemester!! Lämna lite plats i packningen, snälla... åt en liten randig katt. Jag har aldrig varit i Grekland så jag måste få åka med. September sa du - när åker vi? ;)