torsdag 8 juli 2010

Högt och lågt!

Det bästa just nu är att titta uppåt i vår stad, där finns för tillfället det vackraste att titta på.
För tittar man neråt så ser det ut som en belägrad stad, precis hela city är mer eller mindre uppgrävt. Såg inget trevligt ut och svårt att bitvis ta sig fram, men det måste väl vara så när spår och växlar till spårvagnarna måste bytas ut eller repareras.
Kommunalarbetare;-) Förlåt men jag kunde inte låta bli!
Lite molnigt och blåsigt framåt kvällen, men fortfarande varmt och skönt!
Ha det så bra!
annette

6 kommentarer:

AnnaKK sa...

Första bilden får man nästan svindel (fast tvärt om!) av - urläckert perspektiv!

Du får titta högre upp, så ser du mina skor! ;-) Men visst är de svara högklackade läckra - det var ju dem jag skulle ha med på bilden, tänkte jag... Tog ett till sen, och där syns de ännu bättre. Får kanske visa det också vid tillfälle. :-)

AnnaKK sa...

Tror inte ens det tog en kvart att göra det jag skulle på jobbet (flytta tre sopsäckar från tillfällig förvaringsplats till nytömd soptunna), så jag bryr mej faktiskt inte ens om att sätta upp det som arbetstid. Det tar ju längre tid att skriva in på arbetstidsrapporten än att utföra! ;-)

Datoreländet är rätt och slätt för gammalt - det hjälper inte med rensningar och diskfragmenteringar... Men så länge den lever får den hänga med - jag har inte så bråttom! :-)

Anonym sa...

Tjolahej tjolahopp. Ville bara ge ifrån mig ett livstecken. Här är det lågt...

Kram

Viola sa...

Alltid en upplevelse att hälsa på dig, saknar inte staden...stortrivs med att ha blivit lantis...:D ha en fin helg, kram

Ninni sa...

Usch, jag har så dålig Internetanslutning så nu vet jag inte om förra kommentaren skickades eller inte.
Första bilden är verkligen urläcker! Vilket perspektiv!!
Vad skönt att du sköter väderleken ;) Varmt och molnigt, det låter helt perfekt tills vi kommer hem nästa vecka.
Karm NInni

Ragnvi sa...

Fniss...kommunalarbetarna! Huvet på spiken kanske...
Finfina foton i allafall! Och fotot på lilla Alma här nedan säger allt!
Kramen!
Ragnvi