tisdag 1 juni 2010

Upp och ner precis som livet i övrigt! Inte!?

Först så går det upp!

Och sedan går det ner!
Skillnaden är väl att när det går uppåt i livet så behöver vi inte ta i så mkt, när det går neråt i livet så får vi kämpa och ta i lite extra, alltså tvärtom mot när man cyklar;)
Det var mina djupa tankar så här en tisdagskväll i början av juni:-)
Tillägg!
Och raderna ovan skrev jag innan jag fick veta att en god väns lille son brutit armen idag och väntar på operation under natten, så i den familjen får man kämpa väldigt hårt nu ett tag. Telepati!? Tänker på Er!
annette

9 kommentarer:

Jane sa...

Jodå, visst har du rätt - när det går neråt fär man kämpa på. Som tur är har många någon som hjälper till att putta på men för de som inte har det blir det extra tungt. Alla skulle behöva ha en "påputtare" :)

Bjuder mer än gärna på tårtan
och tack för gratulationen :P

Bosse sa...

Ja och vissa hamnar där nere i svackan utan möjlighet till att det går uppåt igen - då får man försöka skapa en grönskande dalgång av det hela ;)
Ser ut som vi får fint väder till helgen, lite uppåt med vädret med andra ord :)
Kram / Bosse

Charlotta-Livet med leran sa...

Djupa tankar och kloka. Jag bara önskar att livet gick på räls i stället för att man ska behöva trampa och/eller bromsa. Men så är det ju inte och det är bara att acceptera.
Hoppas din väns lilla pojke snart har läkt ihop. Små barn brukar ju ha snabb och god läkförmåga. Vill inte tänka på hur ont det måste göra att bryta armen, småttingarna vill man ju också skydda från ALLT ont.

Kram

Synnøve. sa...

Kloka ord det där.
Man kan illustrera de med många bilder. Dina var bra.

Hoppas att det varmt och gott hos dig nu.
Kramen Synnöve.

Della sa...

Jodå, det går verkligen hit och dit.
Det är därför jag har skaffat en ny cykel - för att jämna ut i uppförs och nedförsbackarna. ;)
Har varit på fest (jobb) och inte haft någon tid över för att lägga in nya biler men jag ska se om jag kan hitta något i eftermiddag. :)

AnnaKK sa...

Kan inte annat än att hålla med dej i dina filosofiska tankegångar! :-)

Men gissa vem som har sommarväder idag!?! 8-D

Himla otur för vännens lille son att bryta armen nu lagom till sommarlov, semestrar, bad och annan lek. <:-I Men tills han gifter sej har det garanterat gått om, som man brukar säga! :-)

Hoppas det blir en solig och varm kväll hos dej!!!

Lillianna sa...

Så sant så! Och ofta går den där nerförtsbacken alldeles för snabbt dessutom...och så är det uppför igen!

Kom gärna in till mig och titta!
http://lillianna-lovely-dreams.blogspot.com/
/Lillianna

Gärdsmygen sa...

Kloka tankar!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tack du vännen! VI är hemma från sjukan nu och MellanJ är ok gipsad och allt...

Kram Annica