tisdag 15 juni 2010

"gjort en liten investering"

Lite farligt för mej att för en gångs skull jobba i min egen stad och sluta skapligt tidigt så jag hann med ett varv på stan. Skulle titta på kläder men jag gillar inte dagens mode så det slutade med ett besök i friluftsaffären istället. Ett par nya vandrarkängor behövde jag egentligen mer än nya kläder som bara hänger i garderoben;)
Visst är dom fina med lite rött som lyser upp, idag behöver ju inte skor av denna typ vara svarta eller bruna, till råga på allt så var dom både lätta, stabila och ursköna, nästan som tofflor;)

Ha en skön kväll!
annette

14 kommentarer:

Jane sa...

Vilka läckra skor, gillar färgen skarpt :)
Gillar oxå din "nya" blogg, snygg!
I dag var det sista dagen jag jobbade för den här terminen. Nu är det sommarlov på riktigt till den 10 aug. Härligt! Då kan man stå ut med att jobba 45,5 tim i veckan resten av året!
Trevlig kväll!

Anonym sa...

Gilla! Som man skriver på facebook:)

Kramkram
Tott

BrittMarie sa...

Oh, riktiga goore-tex. Jag skriver som Tott: GILLAR
Kram

Pumita sa...

Du kommer att gå långt i dem! ;) Härlig röd färg, gillar skarpt.

Della sa...

Jätteläckra!

Gärdsmygen sa...

Snygga skor!!
Snygg bloggdesign också!
Har tittat igenom dina senaste inlägg. Gillar dina bilder från Bråbygden. Verkar vara ett vackert område.

Inger sa...

Oj vilka läckra dojor..vill ha.
Sedan vad skönt att de inte är tunga..Undras vart de ska vandra?
kramen.,

Inger Maryissa sa...

Kan tänka mig det var skönt att få jobba i din egen stad och få lite tid för ett varv på stan.
Men håller med om att dagens mode är lite knepigt.
Ja, verkligen läckra vandrarkängor du hittat, och de ser så sköna ut.
Kramar

Ragnvi sa...

Morning! Nytt o fint här...både i bloggen o på fötterna!
Hm..jag har tänkt ge mig ut i klädaffärerna idag...måste...ska på två dop o ett bröllop i sommar...det är ju roligt men jag avskyr att prova o köpa kläder!
Det här med juniors utbildning...första året är avklarat även om jag fortfarande inte tror riktigt på det...tror mer det var en flykt hemifrån...bara att hålla tummarna!
Kramen!
Ragnvi

PS. Vilken härlig stengubbe hos dig!

AnnaKK sa...

Vilka fräsiga! :-) Nu blir det fotopromenader till max hela sommaren, eller visst!? :-D

Jag behöver också nya skor, men tror jag satsar på en lågskaftat modell istället. Eventuellt från en sportaffär. :-)

Jo, tack! Vi fick faktiskt både sol och regn på oss igår när vi firade svärfar, och framförallt fick vi fantastiskt god mat. Så det var en bra dag! :-)

Synnøve. sa...

Lätta behagliga skor att gå långt i är aldrig fel, så det där var ett bra köp.

Ska ta en titt in i skoaffären näst vi far över och handlar nästa gång. Behöver ett par skor i sommar.
Får se vad det blir.
Nu ska jag ner och rensa i sålådan.
Kramen på dig.

heavenandearth sa...

Skitsnygga!

Tycker som du att det är snyggt med lite färgdetaljer på kängorna, spec i rött!

Får man fråga var du hittat dom? Letar efter någe liknande till dottern...

Ha en sköön dag! Å du.. IDAG skiiiner solen!
KRAM! Iréne

Bosse sa...

Så läckra vandrarkängor!
Och riktigt Gore-Tex också.
Låter kanon att de både är lätta, stabila och ursköna!
Ser verkligen smidiga ut.

Är skönt att slippa gamla vandrarkängors tyngd.
Säger som Pumita, du kommer att gå långt med dem ;)

Minns själv vilket lyft det vart med nya vandrarkängor, när jag köpte för ett par år sedan. Och mina är ändå inte så här fina...

Hoppas du får chans till en skön sommarkväll idag. Vädret ger ju möjlighet...
Kram / Bosse

Paula sa...

Dom var söta! Stabila och går lite längre upp i skaftet, sånt är viktigt för mig när jag tassar i skogen där det kryllar av fästingar! Hundarna skulle också behöva såna, fast mest skulle dom behöva nosskydd, haha, för det är på nosen fästingarna sätter sig!
Ljuvligt vatten har du fotat, finns inget som är så rogivande och min högsta dröm är nog att bo vid vatten så jag kan sitta och titta på det när som helst på dygnet.
Lämnar troget in min lottrad varje vecka, nog borde det väl snart vara min tur?
Ha nu en skön helg, här utlovas regn och rusk och vi har valt att stanna hemma....
Kramen