tisdag 29 juni 2010

Det går jättebra;)

Vad som går bra? Jo att inte företa sig något som kräver vare sig insats av hjärna eller kropp!
Ja, jag har varit och handlat jordgubbar idag som det blev en paj av, sedan en pling till min väldigt goda vän Annica som inte alls hade ngt emot ett besök och jordgubbspaj till fikat så där en vanlig tisdagsförmiddag i juni.
Härligt med sådana personer som inte måste planera flera dagar/veckor i förväg för att träffas.
Tack Annica för en supertrevlig dag på altanen!!


Lite senare blev det pasta till middag hemma, somnade sedan på balkongen efter att ha läst en halv sida i en bok!
Väldigt ansträngande dag;)
Ha det gott!
annette

12 kommentarer:

UllaMona sa...

Det låte som en mycket angenäm dag...tack jag smakar gärna en bit åxå av pajen;-)

Blir det någon fjällvandring på semestern? För min del blir det inte... det blir bröllop och barnpassning istället.
Kram

Della sa...

Låter som en behaglig dag. Och den där pajen... mums!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hejsan hoppsan i kvällningen! Jag uppskattade ditt besök jättemycket och ser dig gärna på besök igen om andan faller på;) (med eller utan paj kvittar även om den var mumsig som bara den...maken smakade en bit när han kom hem:)

Kram Annica

heavenandearth sa...

Låter underbart, vännen!
Den där pajen såg ju rätt smaskig ut!! Själv ska jag avsluta kvällen med jordgubbar o grädde o ett glas vitt efteråt!! Mums!

Ha en härlig sommar!!
Varma Kramar! Iréne

Maria i Sennan sa...

Det är väldigt påfrestande att bara vara..fnissfniss..men gu va härligt en sådan här varm dag
Ha det..Maria

Charlotta sa...

Det är riktig semester det! Att bara ta dagen som den kommer.

God kväll! Hoppas morgondagen blir lika njutbar. :)

Inger sa...

Åh vilken trevlig dag,, och mmmm så gott med jordgubbar..Det gäller att njuta av de röda bären nu.. Paj lät gott...kram och njut av sommaren

AnnaKK sa...

Ja, förta dej inte nu! ;-) Fniss!!

Visst är det underbart med dagar som får bli exakt som de blir!! :-)

Det tar nog till och med kortare tid att ställa in systemkameran än kompaktkameran!?! Zoomen är lite omständlig på kompakten... Fast å andra sidan går det snabbare att få upp den ur väskan, för systemkameran är ju "åbäkigare" + att remmen alltid är totalt ihoptrasslad, och så ska man komma ihåg att ta av linslocket också... <:-) Fast det jag egentligen skulle säga, är att jag använder mej av samma slags halvmanuella inställningar på kompaktkameran som på systemkameran. :-)

Önskar dej ännu en härlig dag!!!

Anette sa...

Jordgubbspaj! Det måste jag testa. Var det någon kesellaröra under jordgubbarna?
Här kom det bara några droppar regn, men det blev lite friskare ändå. Jag klagar inte på värmen - bara att göra ingenting. Likadant för hundarna. Vi går en promenad innan det blir varmt på morgonen sen ligger dom i skuggan och sover. Igår träffade vi två älgar i skogen! Sprang upp från ett dike 25 meter framför oss. Då blev det fart på mina hundar (eller hade blivit om jag inte haft dom kopplade). Gissa om jag var extra vaksam i skogen idag.

Ha det så gott! kram Anette

Jane sa...

Precis som det ska vara på en ledig dag :) och är det så här varmt har man ju inte orken att göra annat heller - vilket kanske är tur.

AnnaKK sa...

Här kom det lite regn och åska i natt, men i morse var det soligt och grannt igen - iallafall här hemma. Så jag packade ner kameror (både system och kompakt) i en väska och körde till tågstationen i barärmat och kortbent... Väl framme där upptäcker jag att det blidas allt fler och fler moln på himlen, och börjar fundera på om jag ska åka hem igen och hämta en tröja och ta nästa tåg istället... Men det gitte jag inte, utan chansade på att det skulle vara molnfritt och sommarvarmt nere i "södern"! :-) Vilket det iallafall halvt om halvt var i Malmö, där jag återigen har tillbringat några timmar med att strosa runt och kika på allt och inget (eller ska jag säga alla och ingen, kanske!?). 200 foton tog jag nog... :-) Så nu har man kvällen räddad med att gå igenom dem. Måste försöka lära mej att inte ta riktigt så-å-å många jämt!!! <:-)

Ha en fin kväll!!! :-)

Pumita sa...

Oj, vilken läcker bild! Och fler såna dagar, både till dig och mig! :)