måndag 3 maj 2010

Skärgårdsvandringen fortsätter.

Gillar ju att fota byggnader både stora och små, i trä eller sten, med "krusiduller" och utan "krusiduller", nya och gamla.
Alltid varit fascinerad av byggnadskonst, det enda jag aldrig tyckt om är hus med s.k
eternitplattor på, sedan har jag ju en viss förkärlek för gamla lite förfallna hus som nästan ramlar ihop om man andas på dem.
Just i den här skärgårdsmiljön passar dessa röda hus in så bra, dom bara finns där utan att förta allt annat vackert som ögonen upptäcker.





Ni som känner mej lite mer kan nog gissa vilket hus/byggnad som är min favorit!
Ha en bra fortsättning på veckan!
annette

11 kommentarer:

Photos by Storm sa...

Vilket härligt kuperat landskap. Upp och ner på de små vägarna som följer naturen. Inga spikraka vägsträckor där inte/Lis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ett sådant där litet rött skulle du ha du Annette!

Kramkram

Charlotta-Livet med Leran sa...

Det är något intressant att upptäcka på varje bild; en saknad fönsterruta, färgen på himlen, en avbruten stam, skuggor på marken. Härliga bilder från din skärgårdsvandring

Pumita sa...

Försöker titta efter häst och vagn... men nej, här finns ingen. ;)

Inger sa...

Åhh vilket härligt ställe,,ett litet rött hus med vita knutar.
Dä ä mitt liv dää siii.
Det var verkligen en fin idyll..
Förstår att du var glad över den skärgårdsvandringen..kramen,

Synnøve. sa...

Röda stugor tåga vi förbi.
Glatt kring nejden hörs vår melodi.

Härlig vandring ännu en gång.

jag vill mena din favorit är den sista bilden.
Den är i alla fall min.
Vackert så det gör ont.
Kramen.

AnnaKK sa...

Den lilla stugan på mittenbilden skulle jag vilja ha! :-) Lagom stor att städa, men framför allt: vilken idyll den är belägen i!!!

Tyckte nästan jag kunde se med blotta ögat igår hur de små bladknopparna på träd och buskar svällde och öppnade sej mer och mer. :-) Kyligare och lite regnigt idag, men det stoppar nog inte våren så jättemycket ändå. Ska nog uppsöka ett Apotek och handla på mej lite anti-pollenallergi-preparat, för de lär nog behövas vilken dag som helst nu.

Ha det fint!!! :-)

Fotobloggen 2010 sa...

Härliga bilder från skärgården. Det är så fint att se hur man lyckats få allt att smälta in i omgivningen

Christina

Ragnvi sa...

Hej på dig! Kan du verkligen ha nån favorit här?! Alla är ju underbara! Nån lite mer kanske...
Kramen!
Ragnvi

Wannabe sa...

underbara vårbilder!

Nässelblom och choklad sa...

Kul att du tittade in hos mig. Jag har varit så dålig både på att blogga och hälsa på mina favoriter. Eller dålig ska jag inte kalla det, det är snarare tiden som inte räcker till. Jättefina bilder på ett helt underbart område med många fina stugor. Vilken är din favorit, kanske den som ligger ner bland träden på andra bilden (tror jag det var)? Vet inte för de har alla något speciellt. Ha det gott i vårsolen! Kram/Eva