lördag 15 maj 2010

Låååångledigt;)

Hos mej blev det inte bara långledigt från jobbet den här helgen, blev visst oxå långvarigt ledigt från bloggen, kan ju bero på väderleken som fram till idag definitivt inte inbjudit till någon fotografering.
Och ikväll när det nu är vackert väder fotar jag inte heller, utan just nu intas en svalkande jordgubbscider på balkongen;)


Hoppas alla får njuta av det underbara väder, som kom till oss framåt lunch idag.
Men ta inte vårt vackra väder;)
Ha en fortsatt skön helg!
annette

12 kommentarer:

Inger sa...

Ja det är helt underbart fint.. sitter på altanen i stugan, Vi har grillat,,,mmmm ett glas rosé.. så gott och njuter av värmen 20 grader när kl är 8 på kvällen...
Vi har det gott nu,,
kramen till dig på balkongen,

Inger Maryissa sa...

Härligt läskande foto.
Här har det varit härligt väder idag med sol och värme.
Önskar dig också en skön fortsatt helg
Kram

Della sa...

Det där ser väldigt gott ut. Vädret räckte till oss båda tydligen för här är det också ett fantastiskt väder.

Synnøve. sa...

Regnet föll under hela dagen. Men plötsligt så kom solen. Inte med full styrka, men det var solen....
Termometern fick heteslag och steg från 8 plus till 18 på en kort stund.Nu kommer den aldrig återhämta sig antagligen.

Nu är det 14 plus ute och det är härligt.
Njut din cider du, den har du gjort dig förtjänt av.
Kramen från Digernes.

Bosse sa...

Ja det blev ju som en härlig sommardag idag här i Norrköping!
Skoj det kom på helgen, så många fått chans att njuta av det.
Jag var inställd på kasst väder hela helgen.
Skönt att vara långledig, eller hur?
Platsen där du hittade den fina träbron känner jag inte till.
Men Mons Camping är tänkt sedan tidigare att få ett besök i sommar, så då blir en given utflykt att leta träbro!
Jag kommer inte på så långa turer utan husvagnen med och en 3-4 dygn på rull... Kroppen vill inte riktigt, även om det börjat kännas lite, lite bättre de senaste veckorna :)
Önskar dig en skön Söndag!
Kram / Bosse

Mitt liv - Mina drömmar sa...

men du, fanns det två exemplar av jordgubbsciderplantan? Jag trodde mitt ex var det enda i världen;)

Nej nu förstår jag...du tog en flaska från plantan innan du gav den till mig*asg*

Kram på dig din gamla refug;)

Tezzie sa...

Oj, vad läskande det ser ut! Skönt med lite fint väder för omväxlings skull...här blev det upp till 30 grader igår!!! Barnen var sommarklädda och t.o.m. gick barfota :D Själv fick jag leka i trädgården...planterade träd och blommor. Härligt!!!

Jane sa...

Lördagen var helt underbar - en försmak av som kommer, hoppas jag. Vaknade i morse av att regnet smattrade mot fönstret, nu igen!!! Hopplöst, det blir ju aldrig något fotoväder, har inte lust att ta ut kameran i spöregn.

VimleAnna sa...

Vilken härligt läskande bild! Har inte varit här på länge.. är inte så flitig med bloggandet som jag ibland skulle önska. Men så är det, livet rycker i olika riktningar ibland. Värmen ska hålla i sig har de lovat, så nu hoppas jag de kyliga mornarna inte kommer tillbaka förrän i höst igen! Kram

Vivan sa...

Hej på dig Annette!
Det var länge sedan jag skrev i din blogg...men jag har tjuvkikat ibland, och sett dina underbart fina foton från Peking!
De svartvita gillade jag mycket!
Ser att du mår gott och det gör jag med, men bloggar inte så mycket.
kan bero på att jag skriver i FB..
Önskar dig allt gott, och att vi får fler goa och varma dagar, så att vi får ut och fota!
Kramen Vivi-Anne

Pumita sa...

Ja tack! Jag tar gärna ett glas. :p
Det var sommar hos mig också igår. Var ute nästan hela dagen, helt underbart!

AnnaKK sa...

Hejsan!

Här behöver man nog snarare inta någon värmande dryck ikväll, för idag tycker jag det har varit riktigt KALLT precis hela dagen... Brrrr! Även om jag visst har fått upp hettan emellanåt på diverse trädgårdsarbeten. Tar man i rejält med spaden + har tjocka vinterjackan och vantar på sej, så blir man faktiskt lite svettig efter ett par timmar! ;-)

Jag vet inte om det är så tålamodsprövande direkt, att hålla på med macrofoto. Men man får ju vara noggrann när man ställer in skärpan, för om inte den hamnar exakt rätt så blir det inte bra resultat... Men i övrigt så tycker jag att det är det en fascinerande upplevelse att spana på småkryp och andra pyttiga saker genom linsen. :-)