söndag 2 maj 2010

Äntligen!!

Ja, äntligen kom det en dag med sol, värme och ledighet på en och samma gång!
Har varit ute i vår Skärgård och fotvandrat hela dagen, blev inte så mkt bilder, njöt så jag glömde att fota emellanåt.
Nu är det som finast med den vackra lite skira grönskan, något senare i Skärgården än vad det är i stan, men då får jag ju njuta dubbelt upp, stan kan jag njuta av i veckorna men inte Skärgården.


Jag kunde inte förmå mej att bara fota en liten blomma, finns ju tusentals och det är så här jag ser det med mina ögon:)
Urusel på att blogga och hälsa på hos Er andra har jag varit länge nu, får väl se det som att jag prioiterat mej själv, men jag bukar ju skärpa till mej vartefter!
Ha en bra start på veckan!
annette

13 kommentarer:

Jane sa...

Åh, vad kul att se - härliga vårbilder! Mina föräldrar bodde i S:Annas skärgård, Ramsdal, i många år. Vi hade sommarställe där sedan 70-talet och de flyttade dit några år innan de pensionerades :) Vacker natur!

Synnøve. sa...

Tackar och bockar för de vackra bilder "hemifrån".
Tänk att det kan vara så vackert på en del platser.

Våren har verkligen fäst greppet nu.
Det är lite kyligt ännu, men det kommer värme.

Ha nu en skön kväll och försök ha en fin vecka med.
Kramen Synnöve.

UllaMona sa...

Tack för vårbilderna...här har det snöat idag

Pumita sa...

Underbara bilder!
"njöt så jag glömde fota..." Haha, så talar en hängiven fotograf. ;)

BrittMarie sa...

Så alldeles fantastiskt fint det var på din promenad. Nu har du säkert laddat energi, så du orkar stickas, eller vad det är du gör i veckan.
Kram

Photos by Storm sa...

Så vacker natur. Riktigt svenskt kulturlandskap. Jättefina bilder. Ha det gott/Lis

Annica sa...

Ljuvliga bilder! Den översta får mitt hjärta att klappa lite fortare:)

Kram Annica

Tezzie sa...

Wow!! Där blev det färger till slut ;D Gillar den första bilden jättemycket...ger riktiga 'Emil i Lönnerberga' sommarkänslor. O, jag vill ÅXÅ ha blåsippor att fota... ;D

Me sa...

fina vårteckens bilder...

vivan sa...

Vilka strålande vackra foton...man kan känna vårdoften,tag vara på den vackra tiden tids nog kommer mörkret och då kan vi sitta och häcka framför våra datorer när snö och regn öser ner utanför fönstret!

Bamsekramen <3<3

AnnaKK sa...

Vilken härlig vandring du tycks ha haft i den ljuvliga vårgrönskan! De bilder som inte fastnar på kamerans minneskort fastnar på näthinnan - och där är de väl skyddade mot datakrascher om inte annat! ;-)

Vi tog oss en sväng till Kristianstad igår eftermiddags, och där var det rena rama sommaren! Björkarna var helt utslagna, och de flesta andra träd var det så gott som. Magnolior och körsbärsträd blommade... Men det blev inte tid/tillfälle till nåt fotande... <:-)

Ha en fin start på nya veckan!! :-)

Bosse sa...

Så härligt lantliga och vårliga bilder från fin skärgårdsmiljö!
Förstår du kunde glömma att fota i de miljöerna.
Är ju bara att njuta till max och supa in alla miljöerna till en go känsla inuti att ha med sig.
Skönt att vi får njuta mer och mer av vår. Förhoppningsvis kommer det mer värme snart också igen.
Jag har tänkt att utforska och njuta av våra nära skärgårdsmiljöer i sommar, här i Östergötland. Hittar ju inte så bra där ännu...
Kram / Bosse

Della sa...

Urhärliga bilder!
Ta hand om dig.