onsdag 31 mars 2010

Så kan man oxå pigga upp sig!

Så det kan bli, har länge köpt på mej DVD filmer men inte kunna se dem mer än i datan vilket inte är så kul, min gamla "tjocktv" vill ju aldrig gå sönder, men idag blev det ändå av, kände för att pigga upp "trötta" mej med ngt nytt.
Hade kollat ganska mkt på nätet och sedan in till en affär med en lapp i handen, undrade lite så där om säljaren tyckte det var ett bra köp och en bra kombination, helt okej tyckte han rent av smart kom det senare, för det fanns sånt där HDMI klart i både spelare och Tv plus då Blue ray i Dvd:n.
Snabbt och enkelt att sälja till mej tyckte han, så det var bara upp med kortet och så var det lite mindre pengar kvar där, men det kommer ju nya snart igen;)
Det går även att koppla USB minne så då kan man se bilder från kameran i 32-tum!


Här är det kallt, grått och trist väder, men på torsdag hoppas jag vara klar med alla måsten så då kommer solen och värmen har jag bestämt!! BASTA!
Ha en skön kväll, nu skall jag koppla ihop tåtarna, sedan får jag väl ligga på golvet och titta tills jag löst placeringen;)
annette

13 kommentarer:

sinneskatten sa...

Ett stort grattis till att du gav dig dina efterlängtade saker.
Det är det som är så bra när man tar saken i egna händer, man får precis det man vill ha!

Inger Maryissa sa...

Grattis till nya TV´n !
och min som jag köpte för några månader sedan, ser ut ungefär som din.
Innan hade jag också en gammal tjock-TV och 28 tum,
och oj så skönt det blev med mera plats.
min nya TV är också 32 tum, och jag har kabel-TV med ett kort i själva TV´n för att slippa en extra apparat.

Här har det också varit grått och trist väder och oj, vilken dimma det har varit här.
Kändes mera som höst än början på våren...
Men förhoppningsvis solen skiner igen imorgon.
Kramar

Gärdsmygen sa...

KUUUL!!!

heavenandearth sa...

Vilken härlig känsla att få ge sig själv något sånt!! Va fint!

Läste i AB(nätbilagan)att solen skulle titta fram i helgen! Tjoho!!!!

Ha de så sköj o lycka till med alla sladdarna!

Kramis!
Iréne

Anonym sa...

hehe...då förstår jag:)

Var handlade du?

Kram och grattis till ditt inköp


Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

Jane sa...

Vad härligt att få ge sig själv något som man längtat efter. Jag väntar också på att min tjock-TV ska "dra sig tillbaka" men icke ... den låter som om man har tinnitus och efter en kväll i soffan så har man garanterat det där tjutet kvar i öronen för resten av kvällen.
Ha det bra!

Inger sa...

Grattiskramar...vilken fin present..vad duktigt du är på att fixa ihop det...Påskkramen till dig..Vi ses i Blåkulla...

AnnaKK sa...

Klart du var värd en fin påskpresent, Annette! GRATTIS!!! :-) Det är en fin egenskap att faktiskt kunna unna sej själv sådant lyxigt lite då och då - jag övar på det emellanåt, och får ju erkänna att det går lite lättare numera, sedan man fick det här våldsamma fotointresset! :-D

Nu är påskhelgen bara några timmar bort, och jag hoppas att du inte behöver jobba över i kväll eller jobba någon annan dag i helgen, utan att du kan få din välförtjänta ledighet nu!?! :-)

MÅnga påsk-kramar!!!

Photos by Storm sa...

Grattis, du kommer nog bli supernöjd. Men glöm inte att gå ut i solskenet under påskhelgen/Lis

Nässelblom och choklad sa...

Vad trevligt att du belönar dig själv lite, det är du värd så som du sliter och jobbar. Under förmiddagen regnade det men nu börjar solen så lägligt att titta fram. Hoppas att det håller i sig. Ha en skön och vilsam påsk! Kram/Eva

Ragnvi sa...

Glad Påsk till dig! Och grattis till fina presenten!! Är inte nå avis...!
Hoppas du får en fin påskhelg med mycket vil!
Kramen!
Ragnvi

hugan sa...

Härligt att få köpa sig något man länge trånat efter!
Glad Påsk kram!

Synnøve. sa...

Visst är det skönt att äntligen få köpa sig något man verkligen vill ha.
Det är nog inte lätt att koppla ihop alla tåtar heller, men det fixar du.

Bra väder ja, vad är bra väder.
Här regnar det idag med. Det är bra väder för då försvinner snön lite fortare. Men vill man vara ute och påta lite i trädgården är det inte bra väder för det är ingen sol.
Men nu ska jag inte det, utan ska vara inne och pyssla så då är det bra väder.

Önskar dig nu en skön påsk med många lediga dagar så du hinner slappa lite.
Kramen Synnöve.