tisdag 30 mars 2010

"Häxan" är på gång!!

Ja, jag lever men mer är det inte för tillfället, behöver ju inte säga mer än att heltid, pendling plus mkt övertid sedan förra veckan, har gjort tillvaron så tuff så även om jag saknat att besöka Er, så har detta med bloggen varit tvunget att få stå tillbaka just nu!
Helgresan till Berlin blev inställd av flera orsaker, men så här i efterhand så kan jag se någon mening med det oxå.
Kommer nu att vara flexledig i två dagar innan Påsk, så då förstår Ni hur många timmars övertid det rör sig om på väldigt kort tid.
På den tiden skall jag nog hinna repa mej så pass så resan till Blåkulla blir av även i år;)
Appråpå en av orsakerna till mkt övertid, res inte till Egypten om Ni som vi tillhör en liten grupp med specialutbildning inom sjukvården, verkar nästan vara givet med tuffa magåkommer efter besök där;)

Tittar in till Er vartefter, hinner jag inte innan skärtorsdag så ses vi väl alla "blogghäxor" uppe på Blåkulla under skärtorsdagskvällen, min häxbrygd är på gång och "puttrar" för fullt på spisen!!
Ha det så gott!
annette

10 kommentarer:

Della sa...

Bra att du kan vara lite ledig nu i alla fall. Det låter tufft det där med jobb och pendling.
Ses på Blåkulla!

Annica sa...

Hej min kära häxa! Så du tar ledigt nu??! Det tycker jag du gör rätt i efter denna tuffa tid!

Största kramen!
Annica

Pumita sa...

Två dagars kompledighet... ojdå! Då har du jobbat nästan dygnet runt. Ta´t lugnt, alla vi andra blogghäxorna väntar gärna på ditt besök. Inte stressa för vår skull! Hänger med till Blåkulla också. Ska ta med mig lite memma så att du får smaka. :p

Synnøve. sa...

Hej Annette.
du jobbar ihjäl dig en vacker dag.
Det måste väl finnas flera som kan ditt jobb?

Ja det är klart vi ses på Blåkulla.
Kvasten är putsad, kaffekannan är klar. Katten får jag fånga in i morgon.
Gps funkar. Den är ny hihi.

Så vi ses på Blåkulla.
Kramen synnöve.

Inger Maryissa sa...

Trist att resan till Berlin blev inställ,
och det måste vara tufft med så mycket övertid på jobbet.
Kul bild med påskhäxan...
och ja, vi ses på Blåkulla på torsdag :-)
Min gryta puttrar också på spisen, för jag antar det blir knytkalas :-)
Kram

Jane sa...

Kul att "se" dig igen :)
Vet precis hur det är med mycket att göra (plus en praktförkylning).
Har inte hunnit fotografera något på en vecka!
Blåkulla nästa, trimmar just kvasten och putsar kopparkitteln ;)
Ha de´ gott!

Inger sa...

Jaja,,vi ses i Blåkulla..

Fyy vad mycket jobb du har just nu..Men du var söt som påskkärring.. Håll grytan kokande, för tusan..hihi..kramen

heavenandearth sa...

Hej lilla häxan!
Tyckte väl att du varit borta lite länge!
Hoppas iaf att du ska få en lugn o skön påsk!

Vi ses nog på Blåkulla!!
Kramis!
Iréne

Maria i Sennan sa...

Glad Påsk å må så gått..kanske vi ses på "kullen"..Maria

BrittMarie sa...

Men, håller du på och jobbar övertid igen! Skönt att få lite flex då, så du kan planera Blåkullaresan. Jag kommer nog också då på kvasten.