lördag 13 mars 2010

"Förtvivlat" sökande efter vårtecken!

Ja, så känns det nästan för med vårtecken menar jag inte meterhöga skitiga snödrivor, avser inte heller en stad som mer eller mindre är belägrad av isiga gator eller avstängda gator pga risk för takras, utan jag letar efter och letade efter vårtecken som inte har med snö att göra.
Till slut så fann jag det och livet känns lite lättare, jag hittade tro det eller ej Rhododendronknoppar!!
Hittade oxå någon liten "luden" sak på ett Mangoliaträd;)
Leta så finner Ni!


Dagen till ära så har min bakgrund blivit vit istället för svart, får se om det oxå är ett vårtecken eller ett tillfälligt ryck!
Ha en fortsatt skön helg!
annette

14 kommentarer:

Pumita sa...

Härliga knoppar! Den är på gång, våren. :)
Jag gillar den vita bakgrunden. Tycker att det är mycket lättare att läsa än svart (vilket på vissa bloggar kan vara nästan omöjligt) så det är välkommet. Önskar dig en fin lördag och lycka till i letandet! ;)

hugan sa...

Det var inte illa att hitta så fina knoppar så tidigt! Här har vi aprilväder idag, räknas det som ett vårtecken månntro? ;)

Tycker du gjort ett ypperligt vår val med bloggen! ljus bakgrund är behagligare, lättare för ögonen...eller är det jag som är gammal!? ;-O

Ha en fortsatt skön lördag!
Kram på dej

Jane sa...

Åååå, vad det ser fint ut! Mina buskar är fortfarande under snön ... och de fina videkissarna jag fotade för några veckor sedan, är det någon som plockat med sig hem - skäms!
Trevlig lördag!

Inger Maryissa sa...

Så ljuvliga foton på Rhododendronknopparna !
Tänk att de redan håller på att komma, och snart så spricker det ut...underbart.
Det är en så ljuvlig tid nu när man hittar olika vårtecken,
och snart om solen fortsätter att skina så kommer nog små Tussilago också.
Man blir ju så glad när man ser dem
Kramar

Della sa...

Titta, du har också fixat med din blogg idag. Jag har hållit på lite jag med. Är det våren som frambringar sådan aktivitet?
Jag har inte sett några vårtecken förutom en del fåglar som har kommit igång och kvittrar alldeles väldigt mycket. Och så är det ju ljuset. Ljuset är annorlunda nu.
Jag får satsa på att hitta några vårtecken imorgon. Det borde ju bli lättare för varje dag.:)

Synnøve. sa...

Så härligt med rhododendronknopparna.
De blir vår snar. Den kommer. Sakta men säkert.
Kram Synnöve.

AnnaKK sa...

Ja, det är jättefint med (snö-)vit bakgrund! :-D

Vilken skillnad det blev på både humör och fotolust så fort molnen lättade och himlen blev mer och mer blå vid middagstid idag. Och solen värmde så skönt så senare på eftermiddagen! :-)

Fina knoppar du hittade - de inger hopp om en stundande blomstertid! :-)

Ha en fin fortsättning på lördagkvällen!

Gärdsmygen sa...

Sol har vi haft idag. Den gör gott för knopparna!
Ha en skön lördagskväll!

BrittMarie sa...

Yes! Nu har Annette fixat vit bakgrund. Det var ett vårtecken bättre än något. Verkligt stora fina knoppar du hittat. Det är ju fantastiskt hur de ligger och lurar. Bara ännu lite mer ljus och värme, så småningom slår de ut. Idag har det varit riktigt soligt. Jag hann med en promenad innan jobbet.
Kram

UllaMona sa...

Ja visst gör det ont när knoppar brister, varför skulle våren annars tveka...

Kramen

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag såg oxå vårtecken idag när vi var ute på en liten söndagsprommis hela familjen. I sandviken har det såklart bildats lite pölar på isen men det jag tänker på är de knoppar som nu finns på träden där nere... Våren kommer!

Kram Annica

Inger sa...

Åhh vilka ljuvliga små knoppar..Är det sant,,,jublar..
Ja lite vårligt med den vita baksidan nu, kanske..
Härlig tid väntar nu...kramen..

Tezzie sa...

Underbart med vårtecken!! Och härligt med färg...snyggt mot det vita!

Tack för alla snälla kommentarer hos mig! Guldvärda :D

AnnaKK sa...

Hux-flux bara FANNS de där idag - ett fång med blommande snödroppar under ett av mina äppelträd! Snön har smält bort närmast stammen, och just där hade jag tydligt petat ner några lökar. Blev så GLAD när jag fick syn på dem - har verkligen längtat efter något som blommar i trädgården! :-D