söndag 14 februari 2010

Nu har jag hittat mitt sätt att tycka om att fota vinter!!

Japp, så illa är det! Har varit utanför Norrköping i skogsterräng sedan fredagen. När vi kom dit så kom mina tankar tillbaks som jag haft under en längre tid och det handlar om varför jag inte tyckt om att fota vinter, nu när vi har haft vinter i år.
Tycker ju om färger, men tycker oxå väldigt mkt om svart/vit fotografering, kanske ännu mer än färger, och nu har jag hittat det sätt jag tycker om att fota vinter på, nämligen helt enkelt i s/v.
Plötsligt så betydde snön ngt annat, nämligen ett verktyg för att kunna fota ännu mer i s/v och inte snö;)
Ni får tycka att jag är knäpp, det är jag ibland och det bjuder jag på!






Lite att göra hemma nu efter helgen, tittar in och ser vad Ni sysslat med senare idag eller imorgon!
Ha det så gott på Alla Hjärtans Dag, men tänk på nära och kära varje dag och inte bara idag!
annette

19 kommentarer:

Annica sa...

Ibland? Lite? Du är ju helknäpp min kära vän! Men det är ju därför jag gillar dig -för att du är du!

Jag äääälskar dina bilder idag. Speciellt den översta!

Största allahjärtansdagkramen
Annica

Inger sa...

Men himmel vilka vackra vinterbilder du har fotat..nog är det vackert med vinterbilder oxå... Tack för hjärtat i förra inlägget. Hade oxå en sådan ask att plocka ur..som nu är slut...mmmmmmmm...Ha en fortsatt fin alla hjärtans dag..kramen..

UllaMona sa...

Hallå på dej på alla hjärtans dag!

Gillar dina bilder och den sista har jag tittat på länge, den tilltalar mig alldeles särskilt.

Roligt att läsa att du haft en fin helg så att du har nya krafter att ta itu med den nya veckan som börjar i morgon.

Kram

Maria i Sennan sa...

Alla finner vi våra nicher(stavas det så)och det e ju det fina i kråksången..PS längtar efter gelehjärtan och har inga hemma DS

Inger Maryissa sa...

Fina bilder
och svart-vita bilder blir så fina också.
De blir många gånger speciella på något sätt och med en annorlunda känsla.
Ha en fin fortsatt Alla Hjärtans dag och kväll
Kramar

Johanna sa...

Nej, du är inte knäpp! men att tycka om vinter... jag klarar inte det längre! En månad är maxdosen för mig. Sköt om dig!

Johanna sa...

Oj, vad bråttom jag hade att trycka på skicka-knappen. Skulle skriva trots dina superfina bilder. Och så ville jag önska dig en fin Alla vänners dag! (så heter det i Finland)

Gärdsmygen sa...

Oj! Vad har hänt???
Men du det blev kanonbilder!! Bra gjort! Du kanske gör som jag nu, njuter när alla snöälskare nu klagar på snön. Jag har ju slutat klaga och gillat läget:)

AnnaKK sa...

Så klart du inte är knäpp - tvärtom!!! Det är kreativt till max att både kunna tänka så och dessutom förverkliga idéerna! Bra jobbat!!! :-)

De två första bilderna känns faktiskt jättemycket "du"!!! Gillar dem verkligen! :-)

Della sa...

Men vad kul! Och det är väl bara trevligt om du är lite knäpp. Det vill jag med vara.

Charlotta sa...

Genom att fota i svartvitt så slipper du ju en blå tonen. Kanske är den den som fått dig "feeling blue" ?
Det blev mycket vackra vinterbilder när du kom i stämning.
Tack för dina snälla kommentarer hos mig.

BrittMarie sa...

Ha, ha! Idag är vi visst lite motvalls. När jag äntligen lägger ut en lite färgglad bild idag istället för snö, så lägger du plötsligt ut snöbilder. Fiffigt att göra dem svartvita. Det är riktigt, man måste hitta på lite grejor, så blir det roligare!
Ha en bra vecka

Ulrica sa...

Wow, vad häftiga bilderna blev. Jag har slackat lite i fotograferandet men snart så....

Glad att du tittade in till min blogg för orden och att du gillade den.

Din kommentarer gjorde mig glad :)

Jane sa...

Wow, så snygga bilderna blev i svart-vitt! Jag gillar speciellt den med vägen på, snön ser så mjuk och inbjudannde ut :)
Tack för alla gulliga kommentarer, man blir så glad :))
Ha en fortsatt trevlig vecka!

Viola sa...

Blev verkligen underbara foton..så bra att du funnit glädjen att fota vintern då igen...:0) vet inte om du läst min inbjudan men hoppas verkligen jag får se dig den dagen,även mitt liv mina drömmar har hört av sig och funderar på att komma, hoppas ni kommer båda två..se förra inlägget, ha en bra måndag, KRAM

VimleAnna sa...

Åh ja gillar bilden med skorstenen! Vad roligt att du hittat rätt i vad som är din stil. Jag har ingen stil, men det blir mest macrobilder hos mig. Ha en bra vecka!

Synnøve. sa...

Vackra bilder du visar. Visst är det vackert även på vintern. Fast färgerna är få.

Hoppas det har varit en lugn helg hos dig.

Här är det stilla och fredligt.
Förkylningen härjar.

Kramen på dig.
Synnöve.

Vivan sa...

Vilka otroligt härliga vinterbilder!!!
Ja, vi har ju inget val om man vill fota ute..snö,snö,snö...vart man än tittar!

Men idag var det faktiskt lite tö här...men sen började det att snöa...kl 13,00 och det snöar fortfarande..vill inteha mer!!

Genomförskyld och allmänt trälig!
Bamsekramar till dig!

Tezzie sa...

Tycker åxå om att laga mina vinterbilder till svart vit...sepia blir mycket bra åxå :D

Fina foto!!