måndag 8 februari 2010

Mera Antisnö

Ja, antisnö men även en bild som jag egentligen inte tycker om, det här var den enda plats jag inte tyckte om på Tenerife.
Hur kan man förstöra en gammal genuin hamn i Puerto De la Crus med detta spektakel, det fanns även som Ni ser till vänster ngt som väl skall likna julgran i plast.
Det var så fult allting, passar inte alls in i en gammal hamn med pirar av gammal sten och vackra gamla fiskebåtar, tycker i alla fall jag!


Måndagen gjord, nu är det bara resten kvar;)
Ha det så gott!
annette

15 kommentarer:

Wannabe sa...

Nej, det var väl inte helt vackert.. Men färgglatt och antisnö :-)

Anonym sa...

Nä...vackert är det inte men so what?!! Färgglatt så det förslår iallafall och det är preciiiiis vad vi behöver gumsiluringen;)

Kram

hugan sa...

Varför tycker hon inte om snö? Och färgen vit är ju ljus och fin?
Ja ok då, lite förstår jag dej, men bara lite ;)

Anette sa...

Men färgglatt det var det ;-) Ingen snö så långt ögat kunde nå.
Fast visst håller jag med dig. Men de där Lunapark har en tendens att finnas på alla badorter söderut......till oss stackars föräldrars förtret....för oj, vad det tjatats ;-) "snälla, bara en gång...."

kram Anette

Jane sa...

Håller med dig, det passar inte in och vilken gran sedan ;) Färgglatt var det och man tänker ju på sol och värme eftersom det är en sådan plats :)
Kan du tänka dig ... idag regnade det lite grann när jag åkte hem ... försvinn snö, försvinn ;)
Trevlig kväll! (i morr´n är vi en dag närmare våren!)

Ninni sa...

Nej jag kan bara instämma. Fy så smaklöst.
Här hos dig var det färgglatt och fint, inte en gnutta snö:) Förhoppningsvis är jag tillbaka innan all snö har försvunnit för här uppe kommer det nog att dröja bra länge tills den dan kommer.
Och så länge vill jag inte vänta med flytten. Jag är sån att jag vill att allt ska ske NU. Men han jag bor ihop med är mera realistiskt lagd:)
Ha det så bra och lycka till i din "antisnö-kampanj".
Kram Ninni

Della sa...

Ser ju lite udda ut... Men nu behövdes det ju färg, och det fick vi!
Sitter och pillar med min nya dator, men har inte hunnit få över några bilder hit än att publicera, så jag ligger lågt på den fronten idag.

Inger sa...

Nej, verkligen inte..Det håller jag med dig om,..Vi var där 1999, och då såg det helt annorlunda ut..
Fördelen, att det var sol varmt och skönt,,ingen snö och kyla. det räcker nu...Men det förstås, det är ju vackert,,
Ha en fin vecka du oxå..kramen,..

Tezzie sa...

Gillar din anti-snö kampanj! Själv e jag helt enkelt för lat att hitta annat...får vänta på våren, bara ;D

BrittMarie sa...

Men var inte detta nästan värre än snö ;). Koltrasten är jag inte så väldigt rädd för. Bara man har den på "replängds avstånd" dvs kameralinsen emellan. Ha det bra idag, och hoppas att vi inte får mer snö än det där pudret som kom igår kväll.
Kram

Synnøve. sa...

Färgglatt, men fult!
Då föredrar jag ren vit snö istället.
Det stora trädet vid sidan om fanns på Madeira med. De gjorde master av det till segelfartyg förr sa dem.
Men kommer inte ihåg namnet på det.
Kramen.
Synnöve.

AnnaKK sa...

Hejsan, och tack för grattiset! :-)

Mmmm... Jag håller med dej om att det var en illa vald plats att sätta upp en massa tivoligrejer på - fast pariserhjulet i sej tycker jag är riktigt fint! Härliga färger!! :-)

Anti-snö, ja... Nu ska det visst komma ännu mera snö - imorgon, tror jag det var!? Stånk...

Ha en fin dag! :-)

Viola sa...

Tyvärr väldigt vanligt i Spaniens hamnar, men en färgglad och vacker bild det blev det...mera antibilder tack, hoppas du får en bra dag, kramen

Maria i Sennan sa...

Vackra färger blev det ju..ja jag menar färgglatt..men nog e salladsbilderna vackrare och skönare att titta på
Ha det..Maria

UllaMona sa...

Ja det är ju inte snövitt precis;-)
färgglatt så ögonen går i kors.Hoppas verkligen att de inte har nåt liknande i Puerto Rico...