onsdag 3 februari 2010

Fy sjutton vilket väder!

Precis när jag verkligen började tro att vi fått all snö för i år så fick vi det värsta snöovädret, inställda tåg, inställda bussar och spårvagnar.
Åkte med första bussen 05.30 imorse och då kom vi fram till Linköping trots att motorvägen var helt igensnöad, senare ställdes i princip alla sorters kommunal trafik in.

Trodde ett tag att jag skulle få sova över på jobbet, men vid fyratiden kom våra expressbussar igång igen!
Hoppas vi får ett lugnare dygn nu, för det här är inte roligt!

annette

15 kommentarer:

Della sa...

Nej, det här är inte roligt. Tur att du kom hem i alla fall. Fick du åka svajig dubbeldäckare igen?
Jag har det så bra inrättat att jag kunde stanna hemma idag och jobba hemifrån. Så slapp jag snöeländet. Nu tycker jag precis att jag hör plogbilen - halv sju på kvällen... Då kanske det finns hopp om framkomliga vägar imorgon.

Jane sa...

Stackars er! Jag vet hur det är - för några år sedan snöade vi inne i Gävle. Allt stannade av i en veckas tid. Hyllorna i affärerna var tomma, några varor kom inte fram. Folk åkte skidor till jobbet, en kollega upptäckte att hon satte staven i ett biltak! Helt vansinnigt med snö fast samtidigt var det ganska kul :)
Härlig vårprimula du bjuder på idag! Ha det gott!

Della sa...

Ja, det blir en tidig morgon för dig. Bäst att ta det lite lugnt nu. Jag ska också snart stänga av.

Bosse sa...

Jo det senaste dygnet blev det lite väl bra med snö och busväder!
Jag har tänkt på alla som fick svårt idag med att ta sig till jobbet, eller problem på andra sätt av all snö. Har nog varit en tuff dag för många idag...
Hörda bl.a. att hemtjänsten kom nästan inte hem till några alls av sina klienter på Vikobolandet idag.
Skönt för dig att det gick buss hem på kvällen igen.
Minns själv hur det var när jag på 1980-talet bodde på Skånska landsbygden vid ett antal svåra snöoväder, och fick ge upp att komma hem efter många timmars hårt kämpande med bilen i snöstormen.
/ Bosse

Viola sa...

Det har varit en tuff dag...skönt att den är över, här snöar det fortfarande för fullt..vad trött man blir, kramen

hugan sa...

trallala, här är det på tok för kallt bara.
stackars er, hoppas det lugnar ner sig nu,
kramar

Ragnvi sa...

Morning! Nu har snöovädret o snålblåsten hittat till Hälsingland! Blir till att hålla sig inne idag o packa kartonger, är ju ledig från jobbet! Isch..stackars dig som har en bit att åka för att komma till jobbet! Hoppas du kommer fram o åter idag!
Kramen!
Ragnvi

AnnaKK sa...

Usch ja, vad ni stackars pendlare har det jobbigt nu... :-( Och det värsta är väl inte ATT tåg/bussar ställs in, utan att man får så fruktansvärt dålig info!?! Än säger de en sak och än en annan - eller så säger de ingenting, och det är så otroligt frustrerande det också!

Hoppas allt flyter på som det ska idag!? :-)

Synnøve. sa...

Ja vintern har oss i sitt grepp. Den har väl några år att ta igen så det är nog inte sista snöovädret för den gången kan jag tro.
Hoppas du kom hem ordentligt iallafall.

Vacker färg på din blomma. Den blev man glad av.

Jo jag mailade dig för ganska länge sen nu, och undrade över Lotta.

Klems Synnöve.

Anette sa...

Det var väl tur att du inte behövde sova över på jobbet! Ja, det är ett besvärligt trafikläge nu och jag är glad att inte behöver vara ute och fara.
En härligt solig blomma visar du! /kram Anette

MOONLOVER´S sa...

underrbar blomma =) Är vädret toppen :P hihi. Här ha de snöa lite var dag i över en vecka, men de e härligt. Kram

Gärdsmygen sa...

Nej det är inte roligt att vara ute på vägarna i snöoväder. Huvva.
Din blomma var en härlig färgstark en så här i vita tider:)

Synnøve. sa...

Hejsan igen.
Det var ju den du har på bloggen jag använde när jag mailade dig.
Märkligt.
Men jag får försöka igen.

Förstår du har långa dagar, det är inte kul när man ska pendla varje dag heller.

Sköt om dig.
Kramen Synnöve.

Ulrica sa...

Ja, nu får det banne mig var nog med all denna snö... Men barnen är fortfarande lika roade.

Tezzie sa...

underbart glad blomma!