lördag 20 februari 2010

Della, här är snön;)

Della undrar vart snön är, hon verkar nästan lite besviken, så jag offrade mej för att gå ut i eländet och fota lite så hon får veta;)

Här i Norrköping har den varit sedan inatt och ställt till det med blåst och dryga 10 minusgrader.

Det är ju bara några mil norrut till Dej Della så jag tror nog att Du får Din beskärda del framåt kvällen, hoppas nämligen inte att ovädret parkerat här över oss för evigt!!


Här framför mitt garage har det plogats rent en gång idag, vad hjälper det;(

Spårvagnar försökte man köra till att börja med idag, nu verkar det försöket vara helt nedlagt;(


Bilderna är tagna vid 14.15, rakt in i datorn därefter, gatorna är plogade minst en gång på förmiddagen.


Låt det snöa, jag verkligen älskar detta väder:-))

Kram

annette

5 kommentarer:

Della sa...

OK, jag förstår.:) Det var riktiga bevis.
Och nu har det börjat här med. Det var INTE skönt ute.

lottaspyssel sa...

snö har vi ingen brist på men jag tillhör de som gillar vinter med snö, fast i år får vi nog dras med snö längre än vad även jag tycker är ok!
Ha en riktigt skön helg!
Lotta

Tezzie sa...

usch...jag fryser bara jag ser all den snön!!...tillhör nämligen de som vill bara ha lite snö runt jul, och sedan får det försvinna :D

AnnaKK sa...

Ja, fy så dant det är... Lika som här! Och det var väl uppehåll några timmar här, men nu är det fullt fall igen - hoppas innerligt att det inte är 2-3 nya decimeter med snö tills imorgonbitti...

Ha det så fint du bara kan!!! :-)

Synnøve. sa...

Härliga vinterbilder från stan.
Förstår att det ställer till problem. Men det borde man kanske veta att det gör när det kommer snö. På mig verkar det som kommuner runt om i Sverige faktiskt budgeterat med en grön vinter. Inte alls tagit med i beräkningen att det faktiskt är vinter.
Det är väl så när sparkniven skär djupt kan jag tro.

Hoppas du inte snöar in nu iallfall.
Kramen Synnöve.