onsdag 27 januari 2010

Lyckligt hemma!

Ja, efter en hemsk bussfärd hem i en dubbeldäckare på en igensnöad motorväg med vilda långtradarchaufförer och mindre vilda privatbilister, så tackar jag en högre makt för att vår chaufför klarade av att hålla bussen kvar på vägen. Ber oxå till en högre makt om att det inte skall fortsätta att snöa hela natten, för då vet i sjutton hur det går imorgon.



Ha det bra, håll er på benen och håll Er från att köra bil, i alla fall här i Östergötland.

Kram / / Annette

15 kommentarer:

AnnaKK sa...

Ja, det var då för väl att du kom välbehållen hem! Denna eftermiddag och kväll vill man helst inte vara ute på vägarna. Fast det är nog inte så-å-å illa här nere, men 10 centimeter snö verkar det iallafall minst ha kommit så här långt... Pulsade just kvällspromenaden med hunden, och det var ganska trög-gånget! Ingen har ju plogat här ännu... <:-) Men det snöar iallafall mycket mindre nu än tidigare, så förhoppningsvis slutar det snart.

Ha det fint!!! :-)

Gärdsmygen sa...

Den varningen gäller även Halland! Huga vilket oväder.

hugan sa...

Ja HUGA vilket väder :-D


Nej jag klagar inte, tycker om riktig vinter, skönt att åka buss dessutom! Men hade nog aldrig gått ut idag om det inte var för jobbet ;)

Det har nog ramlat ner dryga 20 cm snö, perfekt för backen!
tralala!

annette sa...

Huga, tror aldrig Du åkt dubbeldäckare på en isig och snöig väg, då skulle Du aldrig skriva att det är skönt att åka buss;)

Della sa...

Det är inte för fagert här norr om Kolmården heller. Jag fick släpa hem cykeln idag. Behöver ingen mer work out efter det. Det fick bli en glögg när jag kom hem.
Dubbeldäckare på motorvägen i det här låter inget vidare.
Och morgon är det bara på't igen.

Della sa...

Läcker bild! Glömde säga det i hastigheten. Tänkte bara en massa på det jobbiga vädret. :-)

Charlotta sa...

Vet inte vilket som är värst, tvingas lita på en busschaufför i snöstormen eller att köra själv. Det går nästan på ett ut... Håller mig inne tills jag måste ut igen, dvs i morgon till jobbet.
Hoppas det är sista ovädret den här säsongen i alla fall. Det är inte pittoreskt och småmysigt med snön längre.

Viola sa...

Här blev en hemma, är isnöad fortfarande och ska få hjälp imorgon att bli utplogad..och ännu vräker snön ned..känns nästan overkligt..undrar om en har hamnat i fel landskap..kan tro att det var en rysare denna bussfärd, tyvärr ska det fortsätta hela natten..ha det bra, kram

Anonym sa...

Ja, sicket väder vi har du gumsiluringen!

Själv har jag hållit mig hemma idag och maken likaså så vi har inte behövt bekymra oss för försenade tåg iallafall:)

Kramkram
Tott

Inger sa...

Jo det är bäst att hålla sig inne..
Kanske att det är värre nere hos er i Ö-götland..då blir jag orolig för barnen när de ska ut imorgon bitti...Vackert med nysnö..men det räcker nu...kramen.

Inger Maryissa sa...

Ja, i detta väder är det verkligen inte roligt att vara ute på vägarna.
Skönt att bussresan gick bra....
Hoppas att det slutar snöa och vädret lugnar ner sig snart.
Br bild som du har gjort !!
Kram

Ragnvi sa...

Åh fy f..n för att tvingas vara ute på vägarna nu! Jag förstår dig ang. bussturen! Jag vägrar! Jag kör hellre själv om jag måste ut..då kan jag köra så sakta jag vill! Håller tummarna för dig att det går bra idag också!!
Kramen!
Ragnvi

Nässelblom och choklad sa...

Jag tycker om snön, men snöovädret som var i går var inte att leka med. då är det inte kul att vara ute i trafiken. Skönt att höra att det gick bra, trots allt. Hoppas att det lugnat ned sig idag. Besvärligt att ha lång resväg när vädret är så här.

BrittMarie sa...

Så fint ljus i den bilden! Stämningsfullt. Använder man manuella inställningar för att få det så fint?
Kram

Jane sa...

Jättebra bild, speciellt med ljuset som kommer bakifrån!
Att fotografera något utan snö är inte ens att tänka på, det ska vara inomhus i sådana fall :) Här vräker snön ner ...