lördag 2 januari 2010

Kontraster

Vet en person som lämnade sol och värme igår för att komma hem till kalla Sverige, för även om solen lyser idag så är det kallt och värmande bilder sitter inte i vägen, skickar den värmande elden från Nyårsafton speciellt till Dej Annica och hälsar Dej varmt välkommen hem!
Collagen nedan har jag satt ihop med bilder från Jardin Botanica som finns i staden Puerto de la Crus.
Grundades 1788 av den Spanske Kungen Carlos 111 som en sorts mellanstation för att tropiska växter skulle acklimatisera sig till Spanien.
Är ju kanske inte riktigt rätta tiden att besöka denna vackra trädgård i december, men jag fann väldigt mycket vackert att fota även om många blommor låg i vila.
Tänk på alla vackra och spännande trädstammar, även mkt visset som låg på marken tyckte jag var väldigt vackert.


Solen lyser och jag får väl lov att ta mej ut även om jag gärna hade haft några grader varmare;)
Ha det så gott!
annette

10 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Den brasan tackar jag för! Huvaligen vad kallt det är i Sverige! Vi har njutit av över 30 grader om dagarna och haft en behaglig kvällstemeperatur på 21-24 grader när vi suttit på balkongen runt midnatt så det är klart kännbart att komma hem till minusgrader!

Härliga bilder du bjuder på från Puerto som jag ju faktiskt bott i närheten av:)

Största kramen
Annica

Inger sa...

Jaaa Anette, jag håller med dig, tycker oxå att det är jättevackert.. med det mesta i naturen, trädgrenar, stubbar blommor..jag det naturen har att ge..Du är en superduktig fotograf..Kul att få se lite andra bilder än bara snö nu..
Men vad har vi och välja på nu,..hihi..men absolut vackert oxå..kramen..

Viola sa...

Vilka underbara collage du gjort, helt underbara foton, du är otrolig med din kamera, ha en fin dag, kram

MOONLOVER´S sa...

God fortsättning på de nya året. Kram på dig

Richie's 2ts Inspires sa...

Hej min goda vän A!

Så underbar att se dina fina foton. Jag älskar verkligen dem. Du måster tänka om att göra en vernisságe. Fantastisk!

Jag önskar dig all gott i livet och jag är så glad att ha dig som blogvän alla dessa år.

Massor av kramar.
chie

AnnaKK sa...

Hejsan!

Tja, det finns nog något fint i en trädgård vid alla årstider - på sätt och vis gillar jag min bäst när den ligger nerbäddad i snön som nu. :-)

Härliga collage du gjort!

Och vad det gäller 365 foton, så har du ju redan bevisat att det går att fixa den till fullo och då tycker jag det är dej väl förunnat att ta den på ett lättsammare sätt i år! :-) Vissa teman känner man ju mer för än andra, så varför inte bara plocka russinen ur kakan och göra dem på ett riktigt bra sätt!?

Önskar dej en skön lördagkväll! :-)

Photos by Storm sa...

Härligt med lite snöfria bilder. Önskar dig en god fortsättning i kylan/Lis

Inger Maryissa sa...

Jätte-fina bilder och collage du gjort med dem.
Ja, tänk så mycket fint man kan se i naturen om man tittar efter.
Även trädstammar, olika löv på marken eller andra små ting kan vara så fina.
Kramar

Ninni sa...

Mmmm vad fint! Precis som du så tycker jag så mycket om stammar, grenar, ja allt som hör till växtriket. Och besöker gärna botaniska trädgårdar. Som tur är har jag en tålmodig man som ställer upp på det mesta. Men jag tror att också han uppskattar det numera:)
Idag har vi rena vårvädret här...bara -5! Och inte en enda snöflinga i luften. Men desto flera på marken.
Tur att det är en kort arbetsvecka den här första...
Kram Ninni

Synnøve. sa...

Även jag njuter av den brasan. Här är det kallt fortsatt. Ikväll står termometern på 16 minus.

Vackra bilder på blommorna från Puerto.
Har gått i den parken själv.


Önskar dig en skön dag i morgon.
Kramen Synnöve.