fredag 18 december 2009

Vad gillar Ni solnedgångarna!?

Två kvällar satt vi på vår balkong på hotellet och hade förmånen att få njuta av vackra solnedgångar, vi hade utsikt över havet och den lilla ön La Gomera, den ön syns inte på bilderna för det är där solen går ner;)

Dom två första bilderna är tagna samma kväll med några minuters skillnad och lite olika vinkel.

Den tredje bilden är tagen en kväll när det blåste ganska så mkt vilket syns på palmen.

Önskar alla en skön lördag, själv skall jag stå utanför mataffären 08.00 för att julhandla, mitt hopp är att det inte är så många fler som tänkt samma tanke!!
annette

10 kommentarer:

VimleAnna sa...

Den sista tycker jag är bäst, kompositionen är tilltalande och ljuset och vinden gör bilden levande! Bra shot!

Inger Maryissa sa...

Helt underbara bilder från solnedgången.
kan tänka mig ni hade en underbara resa.
Och så vackert det är där
Kramar

Vivan sa...

Känner så väl igen dessa solnedgångar!!!
Du har fångat dem perfekt!
Kramen!

Anette sa...

Dom där solnedgångarna om La Gomera minns jag från vår bröllopsresa! Helt magiska var dom! /Anette

Ragnvi sa...

Morning! Helt sagolikt vackra solnedgångar!
Hoppas du finner vad du söker idag...så tidigt ute som du ska vara!
Kramen!
Ragnvi

AnnaKK sa...

Hoppas du har hunnit ta dej ut ur mataffären också nu!? Klockan är 8.30! :-D

Tror jag avvaktar med julhandlandet till efter helgen - och då är det ändå bara kompletteringshandling som behövs, för det mesta har jag redan släpat hem pö om pö. :-)

Underbara solnedgångar på dina foton! Palmerna ser dessutom onekligen mer romantiska ut än exempelvis vår vedbod som var i förgrunden på mitt solnedgångsfoto i gårdagens inlägg. :-D

hugan sa...

ååå vilka fina bilder från din resa! Blev förvånad och en smula förbaskad över båtturen där, stackare, undrar just hur det gick för dem som inte kom ombord?

Kramar!

Bosse sa...

Tror du slipper trängas 8:00 i mataffären en lördag, eller hur - var inte mycket folk där i morse, eller?
Mig ser du i alla fall inte där den tiden!
Själv handlade jag min julmat i veckan som var.

Fina solnedgångar på dina foton. Är alltid ett så varmt mysigt ljus då.
Men visst är det fin vinterstämning vi bjuder på här i Norrköping när du kom hem. Ljust och fint. Lite mer julkänsla också, tycker jag.

Akvarellmålande är slut för terminen. Har lärt mycket om grunderna på ett bra sätt, samt haft trivsamt ihop. Är väldigt svårt! Ska fortsätta nästa termin också... Men behövs nog många års övande innan man kan måla hyfsat i akvarell, känns det som.
Blir inte heller att man sätter sig hemma och övar som man borde. Men ska försöka lite under julhelgen. Är ju själv då och hemma i år, så tid finns ju...
Men jag får väl ut och fota lite fin vinter också.
Kramar / Bosse

Ninni sa...

Vad härligt med balkongen i solnedgångsläge. Då har man ju tid att njuta av dem. Kanske att jag tycker allra mest om den sista men alla är så bra så att valet är verkligen svårt. La Gomera har jag besökt under en dag. Det bestående minnet är att jag frös hela dagen och att mina medresenärer blev åksjuka i bussen:)Det var dimmigt när vi kom fram till ön och vi var lättklädda i shorts och linnen. Ingen hade en tanke på något annat än att solen skulle skina som den gjorde när vi lämnade Teneriffa:)
Hoppas du klarade av dina matinköp utan att behöva trängas. Jag tror kylan gjort att folk hållit sig inomhus här. Vi var på Bondens Marknad och där var nästan bara fösäljarna som stod och frös i stånden. Stackarna!
Ha en skön lördagkväll!
Kram Ninni

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Fantastiskt härliga vackra bilder!!!!

kramkram