måndag 21 december 2009

Tidig Morgon I San Juan

På en semester vill man ju inte alltid samma sak, speciellt svårt har mina medmänniskor att förstå min förtjusning över att ge sig iväg på äventyr tidigt på morgonen;)
Vi for ju runt ganska så mkt med lokalbussar och jag hade sett denna lilla stad som låg tio-femton minuters bussfärd från där vi bodde. Så en morgon smög jag iväg själv och tog bussen dit tidigt för att se staden vakna, kan säga att om det är ngt jag verkligen älskar att göra på en resa, så är det just detta att se en liten stad som håller på att vakna när solen går upp.



Smög omkring och fångade morgonen under ett par timmar, tog en kopp kaffe tillsammans med lokalbefolkningen som nog tyckte jag var lite underlig som var där så tidigt. Blev t.om bjuden på kaffet;)
Blev bara tio timmars arbetsdag idag;)
Ha en bra tisdag!
annette

8 kommentarer:

Bosse sa...

Väldigt mysiga foton!
Ljuset är verkligen fint att foto i så på morgontimmarna!
Men lite tufft att komma upp och iväg så, tycker jag.
Men är väl bara att bestämma sig - man får ju verkligen lön för mödan!
/ Bosse

AnnaKK sa...

Vad mysigt det låter att fånga en morgon och uppvaknandet så där! Mysiga bilder blev det också - inte minst det på båtarna i morgonsolen! :-) Och gulligt av dem att bjuda dej på kaffet!

Bara tio timmars arbetsdag!? 8-X Förstår verkligen varför du ville reda undan julhandlandet i helgen...!!!

Hoppas du klarar dagens arbetspass på 9 timmar - och morgondagens på max 8!?! <:-) Men det gör ju inget om du får gå hem ännu tidigare förstås! :-)

Ha det fint!!!

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Så vackra bilder på alla de färgglada båtarna.
Längtar ner till Tenerife igen när jag ser dina bilder.

Vad sa dina reskamrater när du försvann på morgon?

Skönt med kort arbetsdag.
Klems Synnöve.

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette.

Gillar dei attityd till reseprogrammet. Upp tidigt, uppleva
mycket, härligt.

Travel light, (ensam)=göra som man vill.

Ha de bra.

Hasse A

Viola sa...

Vilka underbara bilder, tala om kontraster, hoppas du jobbat klart snart...10 timmar inte klokt, idag fick jag erfara en ny upplevelse, stadsbo som man är...kallvattnet hade frusit undernatten, så här har det varit värmefläktar och gu vet vad...men nu är vattnet igång igen och vi väntar på en byggkille som ska hjälpa oss att isolera vattenintaget....hej och hå..JULKRAM, violan

Ninni sa...

Vad mysigt! Det är ju sånt man minns efter resan. Det där lite extra som man gjorde. Det ser verkligen skönt ut att kunna vistas ute i bara t-shirt...Fy tusan, för det här kalla vädret.
Kram NInni

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Ja gjorde samma på Azorerna,gick ut skittidigt när M sov. En dag i monsunregn men faan va skönt.
Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Verkligen underbara bilder!

Kram Annca