söndag 27 december 2009

Sådant fotade jag;)

Har skrattat gott idag när jag sett på bilder tagna av medresenär till Tenerife, så olika motiv vi fotat, speciellt märktes det på bilder tagna i huvudstaden Santa Crus.
Det är en väldigt vacker, ren och ganska modern stad och här får Ni se vad jag fotade, går knappast att få ngt rakt, antingen är dörrarna eller föntren på sniskan, eller ibland bådadera;)
Tilläggas skall en del hus ligger i en uppförsbacke, ja eftersom jag gick uppåt blev det så;)

Tilläggas skall att jag har fotat två andra saker oxå, som kanske mer visar det moderna Santa Crus, kommer i ett annat inlägg!
Jobb imorgon, längtar jag inte till, men några måste väl arbeta i mellandagarna oxå, skulle inte förvåna mej om solen skiner nu i tre dagar och sedan försvinner igen lagom till Nyårsledigheten;(
Ha en God Fortsättning!
annette

9 kommentarer:

VimleAnna sa...

Hahah, vilka härliga fönster och dörrar! Undrar om dina utmaningar i foto har påverkat dig i vad du fokuserar på :-).

Ninni sa...

Om du och jag hade varit på samma ställe kan jag lova att vi nog valt ganska lika motiv:) De här är helt i min smak. Jättehärliga! Svårt att välja någon favorit, de är så många.
Hoppas du får några lugna arbetsdagar. Vi åker förbi imorgonn enr till Linköping med dottern och bilen fylld med möbler och prylar. Hon har flyttat till en större lägenhet och får plats med ännu mera möbler. Det tackar vi för:)
Kram Ninni

Synnøve. sa...

Godmorgon på dig.
Så mysiga bilder på dessa dörrar och fönster.
Allt är så där lagom snett och vint.

Hoppas att du får en lugn stund på jobbet nu. Samt att du får snö och gråväder så solen skiner på dig nyårshelgen.
God fortsättning.
kramen Synnöve.

Ragnvi sa...

Morning! Fniss...kunde nästan tro att du varit o fotat mitt skrutthus i Trönö! Här är det mesta snett o vint!
För övrigt lyser solen med sin frånvaro här...snön vräker ner..igen!
Kramen!
Ragnvi

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Såååå Annette!
jag bara älskar den första bilden, jättevacker!

Kram Annica

Viola sa...

Jag älskar att fota dörrar och fönster och dina bilder vännen..vet inte vad jag ska säga...underbara! KRAM

Inger sa...

Ja vilka gamla fönster,,kommer ihåg lite hur det såg ut...
Det kan vara vackert med gamla slitna dörrar och fönster oxå tycker jag...kramen..

Ulrica sa...

Hahaha, ja vi fotonördar som ser något vackert eller häftigt i vad som helst.

AnnaKK sa...

Såna här foton är verkligen härliga - fattar bara inte varför jag så sällan får tummarna loss till att fota arkitektur...? Måste bli ändring på den saken! Inte klokt så många vackra - och fotogeniska! - fönster och dörrar det finns! :-)