onsdag 2 december 2009

Nr 350 av 365 Storstad och Båtar Eget Tema

Stockholm har en speciell plats i mitt hjärta, är född i den staden, har bott där en period som vuxen, har jobbat där och dagpendlat under en period, en del "överlevande" släkt finns kvar, syskonbarn finns där. Att sedan staden är så fantastiskt fin trots sin storlek tycker jag är fantastiskt, tänk bara på detta fantastiska att kunna ta en båt vid kajen mitt i city och tuffa iväg ut på äventyr.


15 kvar
Fler 365:are finner Ni hos AKSON
Nu skall jag iväg ut och äta Italienskt Tapasjulbord, det tror jag oxå blir en fantastisk upplevelse;)
Hörs senare i veckan!
Kram //annette


10 kommentarer:

AnnaKK sa...

Åh, vas spännande med ett italienskt julbord! :-)

Här tjuvstartade jag faktiskt med skinkan idag, Dock inte den officiella julskinkan, eller vad jag ska säga, utan en sån där helg-skinka som kunde köpas till nedsatt pris efter allhelgona. :-) Men griljerad så smakar den ju precis som julskinka, och det smakade gott måste jag säga! :-)~ (Trots alla läskigheter som har uppenbarat sej från fläskindustrin på sistone...).

Förresten! På sistone har det ju pratats om att läkemedelsverket (heter det så?) vill ändra datummärkningen av Tamiflu som köpts in men som nu håller på att passera bäst före dagen... Helt osökt kom jag att tänka på vilket hallå det blev när nån ICA-butik märkte om köttfärs... <:-)

Nä, man kanske skulle hoppa på en av båtarna i ditt foto istället, och ge sej ut till havs och dra upp en färsk fisk till morgondagens middag!? Hm...

Trevlig kväll! :-)

Viola sa...

Visst är vårstolta stad så vacker...har beundrat allt det vackra som naturen bjudit på idag...från fönstret så klart, gissa om jag längtar ut och att få röra på sig igen, men det tycks dröja...ha det gott, kramen

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Och sen är jag ju därifrån oxå;)

Låter härligt med tapasbord!!!

Kramkram
Annica

Bosse sa...

Det med skärgårdsbåtarna ända inifrån city i Stockholm känns fantastiskt, tycker jag.
Att kunna bo väldigt centralt i en så stor stad (om man nu får tag i något boende) och kunna ta skärgårdsbåt ut i skärgårdens mera enslighet och speciella kontrasterande stämning.
Vackert foto i vackert väder du bjuder på.
Nu har vi fått ett par soliga dagar - skönt.
Önskar dig ett bra slut på veckan.
Kram / Bosse

UllaMona sa...

Italienskt tapasjulbord låter väldigt spännande...hoppas att du berättar vid senare tillfälle.

Jag har bott i Sthlm tio år av mitt liv...och har faktiskt några släktingar i staden.

Kramen

Gärdsmygen sa...

Du har en utmaning hos mej - om du vill.

Ragnvi sa...

Morning Annette! Hoppas maten smakade! Lät jättegott!
Vår huvudstad är den vackraste!
Kramen!
Ragnvi

hugan sa...

åhå det lät spännande med den sortens julmat ;) blir roligt höra hur den smakade!
kram kram

Paula sa...

Hoppas tapasen smakade! Skulle mycket hellre välja ett sånt julbord jämfört med vårt svenska stabbiga...
Jag håller nästan daglig koll på Mattila nu för att se hur vädret är där, ganska lovande, dom ska inte få plusgrader framöver så kommer det nederbörd så blir det i vit form!
Kramen

Ninni sa...

Visst är Stockholm vacker! Jag gillar också staden efter att ha bott där ett antal år.
Men italienskt tapasjulbors...Italien,Spanien ocg Sverige mixat?? Det låter onekligen spännande. Hoppas det var gott!