tisdag 15 december 2009

Hemma igen, men nästan akterseglad;)

Akterseglade höll vi på att bli tidigt imorse när vi skulle hem från Teneriffa, ingen buss för transport till flygplatsen kom, efter 40 min insåg vi att flyget kunde gå ifrån oss. Taxi i ilfart till flygplatsen, får väl se hur länge vi skall bråka med Ving om dessa femhundra kronor;)
Fördelarna med att bo på en liten inte så turistisk plats överväger, trots det som hände imorse.
Underbar vecka med massor av nya upplevelser!

Vill passa på att tacka för alla hälsningar och även gratulationer från Er som visste om att jag även fyllde år under veckan.
Återkommer senare under veckan, nu startar vardagen igen med allt vad det innebär.
Till alla oroliga vill jag tala om jag inte brutit några armar eller ben, ett krånglande knä satte stopp för alla vilda strapatser;)
Ha det gott så länge!
Kram //annette

12 kommentarer:

Della sa...

Välkommen hem! Du har tagit en massa bilder hoppas jag, så vi får se lite senare.
Precis samma sak hände en kompis till mig - deras buss kom inte heller till hotellet för att ta dem till flygplatsen (också Teneriffa, men Fritidsresor) så de fick ta taxi i ilfart.
Nu är det bara det roliga kvar då - att tvätta! ;)

Viola sa...

Välkommen hem igen, jag kommer nog ihåg att du fyllde...) både du , jag och annica är ju starka skyttar, snart är det min tur, ser fram emot fina bilder från den sköna ledigheten, kram

UllaMona sa...

Välkommen hem och Tack för kortet, sicken tur att du har alla armar, ben och fötter i behåll.

Nu kanske det inte känns så annorlunda men vänta du, om ett år ;-))då inser man att det bara är nio år kvar till nästa stora födelsedag!!!!

Hmmmm skulle Du inte vara kvar tills i mars???
Kraaaaam

Gärdsmygen sa...

Oj, tyckte nyss du åkte. Vad en vecka går fort! Hade du bra väder?
När jag var på Teneriffa för några år sedan i februari var det kyligt.

VimleAnna sa...

Redan!? Tyckte du precis åkte iväg. Otäckt vad tiden går fort, men hoppas den inte gått lika fort för dig. Välkommen hem!

BrittMarie sa...

Välkommen hem igen! Tur att ni kom med planet i alla fall. Vi är ju några stycken som väntar på att få se bilder från dina vandringar, eller fick du mest sitta på mysiga serveringar. Grattis i efterhand, från en som inte fattat
Kram

Inger Maryissa sa...

Skönt att ni hann med flyget hem och hoppas att Ving ersätter er för extra utlägget för Taxin.
Kan tänka mig att ni haft en härlig tid i Teneriffa med många fina upplevelser.
Och ett stort Grattis i efterhand på din födelsedag.
Stor Kram

vivan sa...

Välkommen hemm vännen!
Att bli akterseglad från Teneriffa är inte fy skam...men stålarna tar ju slut nån gång och då måste man ju jobba för brödfödan...och det gör man bättre i gamla Svedala!
Men kräv Ving på pengarna!
Otur med knät, men du hade väl fänsterbord, så du kunde se solen och känna den goa värmen.
Här har det blivit riktigt kallt nu i kväll-8.

Nu väntar vi på härliga foton från din resa......Kramen / Vivi-Anne

Anonym sa...

Härligt! Tack för de fina vykorten. De kom faktiskt fram före dig då de ju anlände igår:)

Ajajaj, inte kul att missa flyget. Kan bli ganska kostsamt...

Vi hörs
Kram Tott

Ninni sa...

Välkommen hem!! Men vad fort den här veckan gått...jag trodde nog att du skulle vara borta bra mycket längre:)
Tråkigt med knäet men skönt ändå att allt annat är helt. Nu ser vi fram mot alla bilder du har att visa när du kommit iordning.
Må så gott!
Kram Ninni

Synnøve. sa...

Hej och välkommen hem igen.
Tackar för det fina kortet som kom i måndags.
Måste säga att posten var snabb den här gången.

Jo jag vet att jag sände grattishälsningen lite tidigt. men tänkte kanske att du inte hade med dig mobiltelefonen ner..
Så nu vet du anledningen.

Vilken tur att ni hann med flyget. Vilket slarv av vingresor!
Klart du ska ha ersättning för taxin. Antar att du fick betala för busstransfern till och från flygplatsen på förskott du med. Så kräv tillbaka pengarna!

Jag sitter vaken och har lite ont i mitt högerben. Jag drullade omkull häromdagen. Lite snö och ganska halt. Halkade på gräset och gick ner i spagat. En balletdansös skulle blitt avundsjuk på den spagaten om hon sett den...
Mats, jycken tyckte det var jättekul att jag plötsligt satt på backen så han ville busa.
Inte helt enkelt med en bytta i varje hand med bär som skulle kastas bakom ladan. Jag gjorde klar mina olika likörer. Och innan du säger att jag tullat på flaskorna ska jag säga att jag har inte smakat en enda av dom ännu hihi.
Men inga benbrott så man får väl vara glad.
En våt hundpuss i pannan blev resultatet och det kan man leva med.

Ser fram mot bilder nu. Är nyfiken på om det ser ut som det gjorde när jag var där nere för många herrans år sen.

Kram på dig.
Synnöve.

Paula sa...

Jasså du din hemlighetsmakare? Du fyllde kanske jämnt? Stort grattis i efterskkott och välkommen hem till Bore-land!
Ja nu har även jag fått så jag tiger...hihi, kallt som attan, men med vit ren snö och strålande sol! Vilka fantastiska bilder du tagit, hade inte velat stå strandad där...
Nu är jag lite stressad, ska till dottern i Falun idag och imorgonbitti bär det av. Laptopen är med, men mycket tveksamt om mobila nätet funkar där i obygden.
En stor varm julekram skickar jag dej, vi hörs om nån vecka!