söndag 20 december 2009

Afrikansk marknad i Santa Crus

Ja, det var inte bara vanlig marknad på söndagen i Santa Crus, det fanns även ngt som kallades för Afrikansk Marknad precis i närheten, där kunde man köpa precis allt i matväg, precis så som det var där, skulle jag vilja kunna handla min mat.


Önskar alla en bra start på veckan, blir nog rätt osynlig minns förra året hur långa arbetsdagar vi hade veckan innan jul och i mellandagarna. Det blir inte mindre att göra nu, då vi har ca 1200 patienter fler än förra året. Fast vi vet ju om det och då går det ju att "satsa stenhårt"
Ha det gott!
annette

11 kommentarer:

UllaMona sa...

Oj så mycke gott...där skulle jag åxå vilja handla.

Denna helg åt vi exotisk planka som åxå var jättegott.

Hoppas att inte dina arbetsdagar blir alltför dj....att du hinner vila lite över julen...jag jobbar julafton.

Kram

AnnaKK sa...

Mmmm, så mycket godsaker! :-) Inte så ofta man hamnar på ställen som det där, men nån gång ibland så! Gårdsbutiker är förresten ganska vanligt i dessa trakter, och senast igårkväll kalasade vi på en slags exotiskt planka inhandlad i en sådan. Med rökt vildsvins- och rådjurskött, rostbiff och en massa frukter. Till det en himmelens god potatissallad också, från samma gårdbutik. MUMS!!! :-)~

Du får ha det så bra på jobbet, och se fram emot långa lata dagar sen när det blir julhelg! :-)

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette.

Härliga bilder som du visar upp.
Det mest ser fräscht och gott ut.

Risken är att man handlar lite för mycket.....

Ta de lugnt de sista dagarna på året,
det kommer snart ett nytt....

Ha de bra.

Hasse A

Ragnvi sa...

Hej på dig! Jisses sicken marknad!! Vad med mat o gjrejor! Såg en liten tomte också på en bild..fniss! Jag vet ju att du inte gillar julen nåt vidare...
Men fy sjutton vad du kommer att få jobba! Var nog bra att du åkte bort tidigare o laddade batterierna!
Kramen!
Ragnvi

Synnøve. sa...

Säger bara att det tur det är frukost nu...
Blir så hungrig när man ser allt det där goda.
Förstår du gärna hade handlar där, vem hade inte det.
Nu ska jag ut i kylan och ta några bilder.
Det är 13 minus och det snöar...
Kramen Synnöve.

Nässelblom och choklad sa...

Härliga marknadsbilder. Det är så kul att gå och titta på den här typen av marknader. Jag gillar att få se dina bilder också! Ha en bra vecka själv!

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

En JULAFTON för en Svensk Livsmrdelsispektör.Kram.

Viola sa...

Tack för din rar grattishälsning, vilken vacker matglädje du bjuder på iag, kontraster till vårt julbord, jodå..gissa om jag njuter utav allt det vackra, är som vackra julkort vart jag än tittar, hoppas att du inte har det för tufft på jobbet...kramen

Della sa...

Oj, här har jag mycket att ta igen ser jag. Många nya bilder sedan du ko hem. Det ska bli kul att titta.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ojojoj. Fresterska där;) Så mycket gott!!!

Kram Annica

Ninni sa...

Så där skulle jag också vilja handla. Så mycket gott det ser ut att finnas där.
Hoppas att du inte blir helt utarbetad innan julledigheten startar...
Kram Ninni