måndag 16 november 2009

Två olika beskäringar av samma bild

En del av Er såg den undre bilden i BildligtTalat igår söndag, satt och tittade på den nu på morgonen och kände för att beskära den annorlunda, tog bort den övre delen och tyckte att då att bilden blev mera hel på ngt sätt, vad tycker ni?
Är alltså en bild tagen ca 20-25 meter rakt upp i luften, någon form av belysnings/kommuniktionstorn som det finns massor av i vår hamn.



Nu skall jag göra lite annat, bl.a träna min handled så jag snart kan fota för fullt igen, den lille "fightern" har börjat vakna till igen;)
Kram //annette

6 kommentarer:

Anna sa...

Jag gillar den första bäst, den hårt beskurna blir svår att tolka. Tror t.o.m. det hade blivit ännu bättre om en del av masten kommit med oxå. Det är i alla fall min åsikt, tur det finns flera :-).

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette.

Den bilden med antennen är bättre,
därför att den ser mer kpl. ut....

Ha de bra.

Hasse A

AnnaKK sa...

Ja, man måste testa alla möjliga och omöjliga varianter! :-)

Siluetter passar nog alldeles utmärkt att gå på jakt efter i grådiset som råder om dagarna nu. Kom på nu att jag ju skulle göra det för ett tag sen - träd var det som var på tapeten då - men det har visst inte blivit av... Ännu! Men det kommer en ny dag i morgon, så... :-)

Paula sa...

Ja int vet ja! Det är knepigt med beskärning tycker jag, det blir ju liksom en annan bild, men det händer ganska ofta att hela bilden kan bli lite oansenlig o då väljer jag att förstora upp en detalj.
Tycker du gör helt rätt som umgås med yngre, det är så man håller sig ung i sinnet! Som barn var jag väldigt lillgammal, enda barnet osv...så jag tar också igen det nu på gamla dar
Kramen

Bosse sa...

Jag tycker den övre mer hårt beskurna är bäst av dessa två foton!
Den blir mer renodlade bildmässigt, tycker jag.
I den undre bilden får man två dominanta huvudobjekt i fotot som mitt fokus hoppar mellan, vilket blir lite splittrat vad jag känner.
Tror den övre hårt beskurna bilden blivit ytterligare ett uns bättre (enligt min subjektiva smak) om det svarta motivet flyttats upp något lite till (med sin "tyngd" ca 3/5-delar nedifrån), så det blivit lite mindre tomt vitt över samt lite mer mast under...

Förstår att din skadade hand/arm fortfarande försvårar ditt fotande en hel del - tråkigt för dig!
Kanske du inte kan köra bil heller ännu - så fall förstår jag om kombinationen gör att vädret och tillvaron bitvis känns motigt för dig nu.
Annars är ju en skogsutflykt med gott varmt fika nedpackat i liten ryggsäck väldigt mysigt den här årstiden också.
Varmt fika smakar lite extra gott ute nu.
Jag var ut så en mysig sväng i skogen igår Söndag!
(Och du, ljusen blir bara mysiga om man eldar dem, inte samlar dom i låda ;) )
Håller tummarna för snabba framsteg med din arm nu!
Kram / Bosse

Gärdsmygen sa...

Visst är det kul att prova att beskära bilder på olika sätt. Det blir olika och budskapet kan bli annorlunda.