lördag 14 november 2009

Nr 321 av 365 Flytta

Hoppas ingen tycker att jag gör fel som använder den här bilden i en fotoutmaning med temat "flytta".
Den här väggen finns på ett väldigt vackert litet Gravkapell i min närhet, och mitt sätt att se på detta med döden är att vi flyttar till en annan plats.
Kan tyvärr inte trolla bort den lampa som sitter högst upp på väggen.

Hos AKSON finns fler som fotar för 365
Ha det så bra i helgen, själv tror jag att jag skall ta fram en bok att läsa eller film att titta på, inte så roligt ute i regnet och mörkret.
Kram //annette

6 kommentarer:

UllaMona sa...

Idag har vi fått lite snö och det blir så mycket ljusare även om dagarna är korta denna tid på året.

Min tanke kring döden är att vi flyttar till en annan dimension...nåja ska inte fördjupa mig i detta.

Det låter mysigt att sitta inne och läsa en god bok eller att se en bra film med ett glas rött inom räckhåll...själv försöker jag att tjäna mitt levebröd just nu.

Ha en finfin kväll.
Kram

Anna sa...

Jag tar då inte illa upp! Tycker det är fint att se det som att vi flyttar. Själv tror jag man försvinner för alltid och blir till bra mull för någon ny växt eller så :-).

Gärdsmygen sa...

Vacker tolkning av såväl temat som av döden!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag tycker det är en jättebra tolkning så du behöver inte be om ursäkt för den inte;)

Kram Annica

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Tror ja cyklar förbi varje dag,Borgs Kapell.Kram Peter

AnnaKK sa...

Så klart du kan använda detta motiv till din tolkning - det kan ju inte bli vare sej bättre eller vackrare! :-)