måndag 9 november 2009

Nr 310 av 365 Sångtext

Att jag kom att tänka på den sången beror på ett minne jag kan skratta åt idag, men som nog väldigt mkt har präglat mitt liv vad gäller att sjunga. I femte klass skulle vi ha ett uppträdande för hela skolan vid en avslutning och bl.a skulle vi sjunga den här sången. När vi skulle gå fram på podiet säger vår lärarinna; Björn och Annette kan ställa sig längst bak och Ni behöver bara "röra på munnen"! Kan ju berott på att vi när vi skulle sjunga i övrigt i skolan alltid "käkade" krita;)


Leta vidare bland nytagna bilder skall jag göra nu!
Fler som fotar för 365 finner Ni hos AKSON!
Ha en skön kväll//annette

3 kommentarer:

Della sa...

Sånt där sätter sina spår.

synne sa...

Ja du, en annan gick i musikklass så jag gillade att sjunga.
Har sjungit den där sången många gånger.
Den är vacker.h

Inger Maryissa sa...

Oj....nu blir jag nostalgisk...
Denna lilla sång sjöng jag ofta när jag var barn för jag tyckte så mycket om den.
Speciellt när jag kände mig lite sorgsen...
Oj,....käkade ni krita i skolan...
var det för att ni inte ville sjunga ?
Kramar