måndag 9 november 2009

Nr 308 av 365 Vurm

Ja, vurma det är väl egentligen att vara lite "överdriven" i något eller någon, och det växlar ju vem/vad jag vurmar mest för under tid, just nu "vurmar" jag över mitt nya objektiv som öppnar lite nya möjligheter vad gäller att fota.
Väldigt intressant objektiv med bildstabilisator som möjliggör även för mej som i princip fortfarande är "enarmad bandit" att t.om fota mörkerbilder utan stativ vilket vore en omöjlighet att hantera just nu.
Att jag redan innan det inköptes "vurmar" för mörkerfoto gör ju det hela ännu roligare.


Fler 365:are finner Ni hos AKSON
Ha det gott!
annette

6 kommentarer:

Della sa...

Bra kombination. Men jag fattar egentligen inte hur du klarar av att fota enarmat. Kameran blir ju tung med det här objektivet på.

Paula sa...

Vilken kanonbild!
Vurm ja, det brukar man stöta på i korsord, knappast annars....mani däremot är väl vanligare. Har jag nån mani tro? Njae, tror inte det...
Har läst några böcker av Nadine Gordimer, men inte gillat någon av dom särskilt mycket. Men den du läst verkade klart intressant!
Hoppas det går bättre o bättre med armen!
Kram

BrittMarie sa...

Jag gillar dina mörkerbilder. De är stämningsfyllda och fina. Ja, nu har du satt lite fart igen. Tyder förhoppningsvis på att du är på bättringsvägen :)
Kram

vivan sa...

Tittat ikapp på dina inlägg...oj vad du har varit flitig!!!
Dina nattfoton är kanon!
Bra gjort med en hand!

Ta väl hand om dig nu och kramen!

Bosse sa...

Visst är bildstabilisering både häftig teknik och så enormt bra vid mörker- / skymningsfotande!
Jag har det i min kameraoptik också och bara älskar det!
Skön ljusstämning du fick till på fotot.
Hur du fotar med ena armen så skada förstår jag dock inte och så tung kamera, men fina foton blir det...
Mysigt med dina mörkerfoton...
Kramis / Bosse

synne sa...

Grattis till det nya objektivet. Hoppas du får mycket glädje över det.
En härlig mörkerbild bjuder du på med.
Kramen Synne.