lördag 7 november 2009

Nr 305 av 365 Spänning Thriller eller Skrämmas

Kom oxå på idag när jag fotade lite mörker, att det var roligare att illustrera det här temat med bilder från verkligheten istället för med en bild på en bok eller film som anspelar på temat.
Själv tycker jag att jag känner lite spänning, nästan som i en skräckfilm när jag ser dessa bilder.

Kunde inte bestämma mej för vilken bild jag tyckte var mest otäck så det fick bli två;)

Kan tyvärr inte både fota och kommentera så mkt med handen på en och samma dag, så nu ligger jag rejält efter igen, men så får det vara en dag när jag prioriterat att fota.
Fler 365;are finner Ni hos AKSON
Hoppas Ni har en skön lördagskväll.
Kram //annette

9 kommentarer:

AnnaKK sa...

Mmm, det är väl egentligen både vackert OCH lite småkusligt!? :-)

Ett väldigt vackert och varmt ljussken i första foton, som får bänken att se inbjudande ut - om man är två som är ute och går tillsammans i mörkret skulle man kanske våga pausa på den en liten stund iallafall!? :-)

Della sa...

Lite läskigt i båda bilderna, men jag tycker nog den första är mest skrämmande.
Tack för att du tog dig tid att kommentera alla bilderna jag kämpade mig fram till idag. Men sedan lägger du in tre till... Jag klarar verkligen inte fler idag så nu får jag finna mig i att halka lite efter igen.
Nu är det i alla fall inte sååå långt kvar till de4t magiska 315.
Ha det bra i kväll! Och var lite snäll mot handen.

Bosse sa...

Den översta bilden tycker jag innehåller mest spänning och lite "kuslig" stämning i sig, med sina starka ljuskontraster och kraftiga skuggor!
Och jag känner precis igen var det är i Norrköping ;)
En fina miljö jag ofta passerar förbi, som i skymningstid i seneftermiddags idag, då det såg ut som på ditt fina foto.

Ta hand om din arm du, vi andra / jag finns kvar här ute på Internet, även om jag sätter stort värde på dina besök.
För fota måste man ju bara ta ork till...

Önskar dig en skön Söndag!
Kram / Bosse

Annica sa...

Den översta bilden är min favorit på temat!Riktigt snygg!!!z

Kram

Viola sa...

Där skulle jag nog inte välja att gå ensam...det var riktig cirkus på gatan i natt, ett himla liv, hela vår entré var avspärrade med polisbilar, en misshandelhistoria..ska bli skönt att flytta ut till lugnet..närmste grannen är ju kyrkan...0) hopps du har en skön lördagskväll, hur har du det med handen...kramen

BlueRoseCase sa...

Den första bilden är klockren! Känns hotfull och spännande på något sätt.

Inger sa...

Åhh såå tjusigt, men lite läskigt, kanske den första lite mera pirr än den andra..men såå fina båda två...Var rädd om din arm...den kommer igång snart ska du se...
Kramkramen..

Nässelblom och choklad sa...

Både spännande och vackra miljöer. Men de passar finfint på temat. Jobbigt att det inte var så enkelt som att bara ta bort gipset, men det är i alla fall ett stort steg. Hoppas att det går lite snabbare nu.

Inger Maryissa sa...

Toppen-fina foton som du har tagit.
och ja de ser lite spännande och nästan som i en skräckfilm.
Ha en fin fortsatt kväll
Kram