måndag 2 november 2009

Nr 297 av 365 Grekisk

Ja, visst kunde jag fotat någon Grekisk minnessak jag har hemma, jag kunde köpt något från Grekland i mataffären, men jag valde den här skorstenspipan från en utespis som finns i min närhet, och som jag vet är murad och dekorerad av en Grekisk man, så då blir den ju Grekisk!
Visst är det väl kul " INTE" att läsa om ras och dödsfall på en plats som jag skall resa till om en dryg månad! Los Gigantes på Teneriffa!

Fler 365;are finner Ni hos AKSON
Ha det gott!
Kram //annette

13 kommentarer:

Paula sa...

Vilken fantastisk spis! Man kan nästan räkna ut att den har sitt ursprung i Medelhavsområdet...Jasså damen ska till Kanarieholmarna, till jul alltså, gud va skönt! VI får hoppas att allt som skulle nu har ramlat ner där, tänk vilka grejer som händer!
Usch ja, förstår att det mest finns bärbara datorer på marknaden nu, men en sån vill jag inte ha! Jag behöver ett stadigt tangentbord för att inte få problem med handleder och fingrar, finns ju ingen ergonomi i dom bärbara!
Ta nu hand om dig, finns det ingen i familjen som kan hjälpa till med lite strykning....jag strök också igår, det händer bara när maken ska va fin!
Kramen

MOONLOVER´S sa...

God kväll
Ja man får tacka=) Jag hoppas vi får sålt dom nu, jag har inga stora förväntningar då de är lev klara till julafton*morr* haha.
Ha det gott.
Kram

BrittMarie sa...

Ja, jag tänkte på dig när jag läste om raset på Los Gigantes. Nu har ju raset redan skett, så det ska säkert gå bra. Du behöver ju inte ligga och sola precis under bergsbranterna, eller hur?
(Nu fick jag veta vade det var för fåglar också. Det var ju bra.)
Kram

Anna sa...

Häftig! Lite mer kontrast hade nog varit kanon, men det är svårt när motivet är grått.

annette sa...

Britt-Marie! Jag har inte tänkt ligga och sola alls, har tänkt klättra i bergen;)

Kramen!

hugan sa...

vavava ska du utomrikes till jul?? ja jag säger då det.

Annars kunde du fotat en tzazikiburk! vackert värre ;)

nä nu ska jag sluta svamla.


ha en finemangsfin måndagkväll
kram på dej!

Della sa...

Så klarade du av det temat också. Där har jag problem. Känner ingen grek som har tillverkat något och jag har inte varit i Grekland på lääänge.
Jag tycker du klarade detta galant!

Maria sa...

Hej Anette!

Ett tag sedan jag kikade in till dig men mycket tråkigheter som hänt men nu så är jag på bättringsvägen.

Vilken vacker skorstenspipa har aldrig sett någon liknande,jättefin och annorlunda är den!

Hoppas allt är bra med dig,
Kram Maria

Charlotta sa...

Kul med en lite annorlunda grekisk tolkning. Jag har inte kommit dit ännu - varken i 365 eller i verkligheten ;)

vivan sa...

Vilken fin skorstenspipa...att du kom att tänka på den...smart!
Och det är du ju...som skall till holmarna och klättra....häpp!

Jag var till den platsen 2007 och det är urfint där!
Vi hyrde bil och körde runt...var uppe på Teide bla.
om 14 dgr drar vi iväg från Svedala!
Kramen!

AnnaKK sa...

Vilken skapelse! :-) Gillar de små hönsen, fast vad de egentligen har på en skorsten att göra kan man ju undra... Men söta är de iallafall. :-)

Det händer olyckor och elände överallt mest hela tiden. Man kan inte hänga upp sej allt för mycket på det, för då skulle man ju knappt ens våga stiga upp ur sängen på morgonen. Men visst är det lite läskigt speciellt när det är naturkatastrofer som inträffar där dit man ska... :-/

Ja, det är verkligen roligt att höra om gamla tider genom makens farmor. Och är det något "gammeldags" man undrar så är det bara till att fråga henne! Senast var det om hur man saltar sill... :-) Dels berättade hon hur man gör, men också hur hennes man (makens farfar alltså, fast han har varit död länge nu) rökte sill genom att hänga upp dem i skorstenen! Å andra sidan är det minst lika roligt att prata med henne om nutiden, för hon är med i allt som händer och sker och i sina åsikter mm är hon inte alls speceillt gammeldags. Snarare tvärt om! Och så har hon massor av humor och alltid nära till skratt!!! :-)

Höstträdgården sa...

Oj,den var verkligen speciell,fin.

Viola sa...

Vilken underbar detalj på den spiseln...förstår din frustration om denna plats som du längtar efter och jag bara längtar efter att det ska bli dags för inflytt, hoppas verkligen att du vill komma när jag ställer till med partaj på andra sidan året...för dom bloggare som jag har mkt kontakt med, kramen