måndag 5 oktober 2009

Tema 282 av 365 Löv

Lite har jag lärt mej idag, köra bil med en hand skall jag nog inte göra ännu, måste nog kunna rycka in med den andra när det behövs, byta objektiv på kameran kan jag inte även om jag försöker hjälpa till med fötterna;) Fotografera lite kan jag göra om jag använder den skadade armens gips som stöd, makrobilder blir det inga då annat objektiv sitter på plats och lär få sitta där ett tag.



Temat löv blev idag tre bilder, rätt fantastisk natur vi har, dessa tre bilder är tagna nästan precis i närheten av varandra längs en gångbana.

Fler 365:are finner Ni hos AKSON

Ha det gott, tittar in vartefter till Er, kan inte skriva alltför mkt med enbart en hand.

Kram //annette

14 kommentarer:

Della sa...

Vad du gör - tar bilder trots skadan. Jag trodde du skulle dämpa ner takten lite nu på "de 365" så jag skulle ha en chans att hinna med, men icke!
Det är fint nu när löven börjar få en massa olika färger.

Anonym sa...

Kram från en trött en...

Tott

Anna sa...

Fina färger och dessutom kul att du hittade ett träd utan höstfärger. Bra kombination av bilder! Kram

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette.

Hur gör du då du ska trycka av, när du inte kan hålla kameran med hö. hand?

Stalltips! Gå in i en fotobutik när du skall skifta objektiv.....

Ha de bra.
Hasse A

annette sa...

Hasse! Jag håller och trycker av med högern, vilar kameran ovanpå vänster arm som jag just då håller i 90 graders vinkel en kort stund.

Ha det gott!

annette

Inger sa...

Men hjälp, vad fina bilder du har tagit..och med en hand...du är ju proffs....visst har vi ett fint land med dess skiftningar på årstider och sedan alla fina färger..Hösten är vackrast tycker jag..våren är mest bladspenat..
Mås så gott,,och vila armen mellan varven...kramkramen,,

Charlotta sa...

Verkligen rätt tid att gå på temat löv. Fina höstbilder.

Ragnvi sa...

Morning Annette o tack för dina rara ord hos mig! Du ska inte skriva så långa kommentarer nu...men beundrar dig att du ändå får ut vackra foton!

Du vet min gyndoktor...dom måste ha haft mitt B12-prov ett tag nu men har inte hört av sig...vad förvånad jag blir! Därför tog Husdoktorn egna...och tur det!
Kramen!
Ragnvi

Nässelblom och choklad sa...

Men oj, stackars dig. Jag har inte hunnit kika in på några dagar och möts av denna dramatik. Vilken otur. Jag förstår att det känns jättejobbigt. Men gjort är gjort och går tyvärr inte att ändra. Nu hoppas jag att din fraktur läker fort och bra så att armen blir riktigt stark igen. Helt otroligt att du ändå fotograferar, skriver och lägger in bilder. Du gillar verkligen det här. Bilderna av löv är otroligt vackra! Allt gott och en stor kram till dig!essed

Vivan sa...

Glömm inte att vara försiktig bland dessa blöta och hala löv, när du är ute på fotosafari.
Vilken härlig envis människa du är iaf..men,men...du har säkert nytta av din envishet får vi hoppas och tro!
ha en skön dag, och var rädd om dig vännen!
Kramen!

AnnaKK sa...

Bravo!!! :-D Tills i morgon så där har du säkert lärt dej skifta objektiv - och snart kör du säkert bilen med fötterna också, ska du se!

Härliga foton på höstlöven - de är vackra nu!

Och vet du vad, jag behöver inte längre vara privat körlärare (eller handledare, som det numera heter när exempelvis en förälder sitter bredvid under övningskörningen) - sonen har tagit körkortet idag! :-)

Anette sa...

Det kan inte vara lätt att foto med en arm/hand. Men du lyckades ju bra med det. Upptäckte när jag hade ont i ryggen att man använder ryggen till allt hela tiden......./Anette

Ragnvi sa...

Hej igen o än en gång tack för dina rara ord hos mig! Önskar jag kunde göra nåt för dig!
Nu får jag spatt snart...svaret är inte klart än...funderar över om det betyder nåt....
Kramen!
Ragnvi

Ninni sa...

Jag tänkte liksom Della att du skulle ge mig en liten chans att åtminstone komma i närheten av dig igen :D
Nu är det mesta flyttat till sonen och dottern har åkt tillbaka till Linköping så imorgon kanske jag hinner med några inlägg. Den här kvällen går åt till att besvara kommentarer.
Visst är det vackert med alla höstfärger. Synd bara att man inte hinner ut för att titta på dem på vardagarna.
Kram Ninni