lördag 31 oktober 2009

Nr 294 av 365 Någonting Saknat

Ja, i veckan kom en ny stationär dator äntligen hem, för även om jag har en liten bärbar så har jag verkligen saknat min stationära där jag har en stor skärm bl.a
Det var inte lätt att hitta en ny stationär dator kan jag berätta, visste Ni att av alla datorer som köps nu så är 80% bärbara, så i affärerna runt omkring hittade jag inget jag ville ha, utan det blev att köpa på nätet.
Sedan ville jag oxå ha en Hp med möjlighet att bygga på lite mer minne och lite annat.
Så under veckan har det varit mkt att installera, säkerhetskopiera osv men nu tycker jag att jag fått till det som jag vill.


Fler 365:are finner Ni hos AKSON
Fortfarande saknar jag två fungerande armar, så kommenterandet hos Er andra ligger jag konstant efter med och kommer väl att så göra, tar lite i taget.
Gipset skall väl förhoppningsvis tas bort nästa fredag, då kommer det nog att gå lite lättare att skriva.
Önskar alla en fin helg!
Kram//annette

4 kommentarer:

Vivan sa...

Tack vännen för grattis!
Idag kommer alla barnen (4)hem med (6)barnbarn, så det blir livat i holken framåt kvällen...vi skall fira lite hallowen och mig förstås...äta och umgås.

Skönt att du snart blir av med gipset, och att det läkt efter ordning!Du får vara försiktig i början.
Kramen!
Önskar dig en trevlig helg!

Inger Maryissa sa...

Jo, det är skillnad på att ha en stationär dator eller en bärbar sådan.
Jag tror att när man gör t.ex. grafik det är lättare med en stationär,
speciellt eftersom man då kan ha en större skärm.
Men precis som du har jag märkt att det säljs allt mera bärbara datorer nu.
Och det är klart...de tar ju inte lika stor plats som en stationär dator och man slipper en massa sladdar.

Kan tänka mig du ser fram emot att gipset tas bort nästa fredag,
och hoppas allt läkt som det ska.
Ha en fin fortsatt helg.
Kramar

AnnaKK sa...

Finemang att du till sist hittade en dator som du vill ha! :-)

Jag fasar lite för den dagen när denna inte vill mer. Det är en stationär och jag gillar den tio gånger mer än min bärbara. Men den har ju några år på nacken nu och trögar och segar en hel del, och så var det det där med tangentbordet också! Hm... <:-)

synne sa...

Ja det är verkligen lustigt det där. Hur det kan vända.
Det verkar som de stationäras tid snart är ute på något vis. Det är synd det.

klems igen.
Synne.