tisdag 13 oktober 2009

Nr 289 av 365 På Äventyr

Att åka med lilla Ångbåten Moa på Strömmen i stan skulle nog även jag tycka vara ett äventyr, vill nog egentligen inte alls åka båt där, vill bara promenera och njuta av vackra byggnader och vatten som forsar.
Om någon mer än Hasse undrar om det är en skorsten mitt i vattnet så är svaret ja, länk här om Ni vill läsa mer.
Huset i bakgrunden tillhör vårt Universitet, Ni förstår nog att studenterna har en fin miljö.

Ett annat äventyr är att jag skall börja arbeta 50% från och imorgon, 14 graders felställning i handleden, men operation skall inte ske just nu i alla fall. Gipset skall nu sitta t.om 6:e november och är egentligen helt ss t.om det datumet. Men jag har ju tränat på att skriva data med en hand så jag skall försöka och se hur det går att jobba med Waranordinationer via data, snälla kollegor ställer upp och tar det jobb jag inte kan utföra med en hand.
Hoppas nu bara inte FK skall bråka för eftersom jag skall pendla till Linköping så har vi planerat att jag skall jobba 2 dgr ena veckan och 3 dgr andra veckan, då får jag vila hela dagar.
Tack för all omtanke!

Uppdatering onsdag kväll, min stationära dator verkar ha blivit kapad över dagen, törs inte ha den här som går trådlöst via ett modem från den uppkopplad för länge,återkommer!

Kram //annette

14 kommentarer:

MOONLOVER´S sa...

God eftermiddag =)
Härlig bild, såg ljuvligt stillsamt ut=).
Hoppas det är fint med dig.
Kram

Viola sa...

Lycka till nu imorgon och hoppas det kommer att funka för dig..ångbåtar..vad nu detta..aldrig sett förut...var det något speciellt..kram

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette

Dumt att din arm kom lite fel, att bryta upp "skarven" låter inte speciellt spännade ut.

En fråga ang. din bild är det en
skorsten ute i stömmen?

Ha de bra.

Hasse A

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

6 November....Bådar inte gott.
Tänk på Gustav 2 Adolf 1632.
Men o andra sidan kan du ju äta GusavAdolfs bakelser hela dan.
Kram Peter

sinneskatten sa...

Klart det ska funka för dig!
Och en skönt äventyr på bilden.

AnnaKK sa...

Hej-hej!

Ja, nog hajjar man till lite inför en skorsten mitt i plurret! :-)

Men... Det ÄR inte bra med handleden, och ändå ska den INTE rättas till??? Är det nåt som kan fixa till sej av sej själv, eller varför ska man inte försöka göra det med en gång? Blir lite brydd här, som du märker... <:-) Har en bekant som bröt handleden för ett par år sen, och den läkte ihop lite fel och han har inte full rörlighet i den än...

Ja, ja... Man får ju lita på sjukvården - men jag är inte helt säker på att jag verkligen gör det... Inte i alla lägen iallafall! Men du vet hur som helst säkert bäst själv när det gäller din hand! :-)

Hoppas det går bra att börja jobba igen!!!

Kramar! :-)

Anonym sa...

Ville bara titta in och lämna ett litet livstecken.

Kramkram
Tott

Höstträdgården sa...

Fint ställe och krya på dig!

Ragnvi sa...

Tjena! Ja men hallå! Du är ju rejält handikappad och ändå ska du börja jobba redan?! Kommer det att funka?! Får väl hoppas det!
Vackert läckert foto på båt o skorsten!
Kramen!
Ragnvi

Inger Maryissa sa...

Toppen fint foto.
kan tänka mig att det känns som ett äventyr att jobba med din gipsade hand.
Hoppas det går bra att jobba och att F-kassan är snäll mot dig.
stor kram

hugan sa...

Å vilken vacker bild! Vacker utsikt för studenterna ja! Bara de inte glömmer att stirra i böckerna ;)

Men kära värld,ligger armen fel??? INTE operera NU??? Men...när då??
Är ju inte precis läkare men...tycker det låter lite....galet!?

Hoppas i vilket fall att det ska ordna sig för dig,
Kramar till dej!

Bosse sa...

Visst blev man lite förvånad av synen av S/S Moa vid Laxholmen!
Jag fick också lite fina foton på henne...

Vi kunde väl fått ha kvar Moa, men på andra sidan Bergsbron, som en färja för studenterna över Strömmen till nya Visualiseringcenter, istället för den gångbro som ska byggas där.
Fast kanske lite strömt vatten där och lite för mycket kärlek till teknikhistoria - men visst hade det varit unikt!

Tråkigt din arm läker med 14 graders fel!
Kanske ett tecken på att kroppen behöver lugn och ro vid läkning, eller kanske inget som kunde påverkas.
Men jag hade uppfattat det som en signal från kroppen att vara fortsatt ss...
Så förstår inte riktigt att du ska iväg och jobba nu...
Men när du nu tänker dig det så önskar jag dig i alla fall lycka till!
Kramar / Bosse

Nässelblom och choklad sa...

Hoppas att det kommer att fungera bra för dig att arbeta på det sättet. Det vore ju dumt att sitta och åka varje dag när det går att lägga upp det på det här viset. Det viktiga är ju att du inte överanstränger armen. Vilken underbar miljö för studenterna. När jag ser din bild önskar jag att jag hade anledning att få studera där. så vackert! Sköt om dig och krya på dig.

Anna sa...

Härlig bild med fina färger! Motivet är ju jättemysigt, förstår att studenterna i Norrköping lär sig mycket med den finfina miljön! Ha en riktigt skön helg! Kram