lördag 10 oktober 2009

Inte mycket båtliv på Göta Kanal!

Skönt att det kom en helg nu, så jag kunde bli "vallad" lite både lite hit och dit när helgledigheten kom för andra som arbetat i veckan.
Skall inte klaga, finns andra som har det värre än en bruten arm, dock van att vara i farten jämt, och att då inte ens kunna knyta sina egna skor, inte vare sig för andras eller egen skull våga köra bil enarmad, ja lite tradigt blir det, och kallt om fötterna i tunna sommarskor utan snörning börjar det oxå bli;)
Hoppas kontrollröntgen på måndag säger att det är på väg åt rätt håll, då har jag för avsikt att bryta min ss och försöka arbeta åtminstone ett par-tre dagar i veckan, men lite tveksam är jag, minsta hastiga rörelse och det gör ont som sjutton.

Var ju mkt att hinna med idag, men en promenad i strålande höstväder längs Göta Kanal hann jag med vid middagstid, det här var den enda båt vi såg som hade motorn igång och som tuffade fram på en spegelblank Kanal.

Annars är det väl så att vi måste inse att hösten är här, för nu dras båtarna upp på land för vintervila.
Flera båtar som ligger på kö för att lyftas upp och ställas in för vintern, väldigt mkt aktivitet.
Vad som fångade mitt intresse mer än båtupptagningar, var alla vackra speglingar från träd och annat i vattnet. Fotar ju bara med en hand nu, så då passar ju dom motiven bra för det blir ju i princip aldrig riktig skärpa i dom bilderna;)
Kommer bilder på det en annan dag!
Önskar alla en skön lördagskväll!
Kram //annette

10 kommentarer:

Gärdsmygen sa...

Vatten och båtar är känsla. Stilla vatten med speglingar är så vackert speciellt nu med alla höstfärger!

UllaMona sa...

Jag tycker att vatten och båtar är så vackert, meeeen jag är inget vattendjur...när det gäller havet vill jag helst sitta vid stranden och njuta. Jag vill ha fast mark under fötterna och då helst fjällterräng!

Om jag bodde närmare skulle jag hjärtans gärna diska åt dig tills din arm blir riktigt bra.

Jag mår så himla bra just nu både i kroppen och själen...kan det bero på Nore?!
Sköt om dig nu min vän och hoppas att armen snart blir alldeles bra.
Kram

Bosse sa...

Härliga foton från Göta Kanal!
Jag är imponerad av att du fixar sådant fotande med din gipsade arm!

Förstår att livet blir segt och ovant med den gipsade armen och det mesta vardagspraktiska så svårt att fixa själv också.
Tråkigt för dig också att inte kunna ta dig ut med bilen, nu när du är sjukskriven.
Håller tummarna för att kontrollröntgen är OK måndag.
Krama / Bosse

Ninni sa...

Den första bilden...det känns nästan som om jag sitter i båten bakom ;) Vilken härlig bild!
Jag förstår att man blir handikappad med bara en brukbar arm. Men var försiktig...
Vi har också hunnit med en härlig höstpromenad i ljuvligt solsken. Vad vackert det är ute nu!! Såg också de gyllene träden speglas i vattnet...wow!
Håller tummarna för att du får ett bra besked från röntgenundersökningen. Men börja inte jobba för tidigt. Det kanske måste läka lite först...
Ha en skön söndag!
Kram Ninni

BrittMarie sa...

Vi får hoppas på varmt höstväder, så länge du måste gå med dina sommarskor. Jag håller med dina tidigare kommentatörer att du inte ska ha för bråttom att börja anstränga armen för mycket.
Typiskt att du skulle fråga hur många steg jag gick just igår. Det var lite för mycket fotograferande på den promenaden.7412 steg räcker inte till att ta bort kalorierna jag intog den dagen, men huvudsaken är att man kommer ut ;)

Viola sa...

Vilka härliga bilder från kanalen..här har höststädats oxå..bryggupptagning och städdag i området vi bor...nu har jag hamnat vid datorn...fotboll inget för mig...mannen svär där inne så det osar...) går tydligen inte så bra för Sverige, hoppas kvällen din är skön, kram

Inger Maryissa sa...

Ja, kan tänka mig att det är jobbigt att inte kunna använda ena armen.
Och håller tummarna för att röntgen kommer att visa att armen läker som den ska.

Fina bilder du har här som vanligt,
och Göta Kanal känner jag till från min barndom.

Ha en fin fortsatt helg.
Kramar

AnnaKK sa...

Lite vemodigt nu när båtarna ska upp på land för vintervilan... Men snart är det förhoppningsvis vår igen! :-)

Kan väl avslöja "tricket" med de eldiga höstlöven - fotona var tagna när morgonens (eller kanske snarare den tidiga förmiddagens) första solstrålar träffade dem. Det ljuset är ju rättså gyllene i sej själv. :-) Sen har jag skruvat upp kontrasten en del också, förstås.

Och då får fortsätta jaga ekorren - förr eller senare ska du se att du får den på bild! Den eller nån annan. :-) Själv har jag inte sett minsta lilla ekorre på jag vet inte hur länge, men de käkar väl kottar och ekollon på andra ställen just nu...

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Varit i Norsholm ser jag.
Kram Peter.

vivan sa...

Vad skönt att höra att du är på "bättringsvägen" även om du går kanalvägen!
Men gå inte iväg och jobba för tidigt...de klarar sig utan dig, och gör de inte det så begär påök innan du börjar igen!
Att du kan ta så fina bilder med bara en hand, fattar jag inte.
Var rädd om dig nu,kramen/vivan!