lördag 17 oktober 2009

290 av 365 Timmar,dagar,månader,år.

Det blev visst ett inlägg på "lillen";)
Tar den här idén från Ninni men vänder på den, det är två år, fem månader, två veckor och ett par dagar sedan jag reste utomlands om jag bortser från Norge och Danmark som jag inte räknar som utomlands. Jag fick välja vart på Tenerifa vi skall bo, googlar Ni på Los Gigantes så förstår i alla fall en del av Er varför jag valde den lilla orten. För Er andra kan jag tala om att jag älskar både vatten och BERG vilket finns där. Fast med tanke på armeländet så kanske det inte var det bästa valet, men då bokningen gjordes visste jag inte att gipset kommer bort tidigast 6:e november. Men envisheten att det skall gå bra finns någonstans och då kommer det att gå bra!!
Skönt att flyga härifrån stan förresten!

Fler 365:are finner Ni hos AKSON

Önskar alla en skön lördagskväll.

Kram //annette

18 kommentarer:

UllaMona sa...

Så härligt för Dig med semester på denna plats som verkar som hand i handske för Dig.

Armeländet måste bli bra innan dess, jag ska prata med den Stora Makten!!

Yes headerbilden togs i början på oktober.
Ha en fin lördagkväll, själv väntar jag på körslaget och Roger Pontare.
Kram

AnnaKK sa...

Men vad trevligt att få ut och resa! :-) Med eller utan armen i gips så blir det säkert underbart att komma ifrån Sverige ett tag då!

Själv "reste" jag alltså till Växjö idag, och det var ganska höstruskigt väder men ändå inte helt katastrofalt. Kameran var både med och kom upp ur väskan. :-)

Ninni sa...

Den tiden är det så skönt att resa bort, den mörkaste och tråkigaste på hela året. Du kommer säkert att få det jättehärligt. Av bilderna att döma, som jag fick upp när jag googlade, så ser det väldigt fint ut. Jag håller tummarna för att gipset verkligen tas bort i november...allt går lättare bara man slipper det.
Ha en skön söndag!
Kram NInni

Inger Maryissa sa...

Så bra att det gick bra med influensasprutan och att det inte blev några biverkningar.
jag ska nog snart själv höra mig för när jag kan få min.
Än har det inte kommit något meddelande om det...
kanske det är så att man själv ska kontakta mottagningen.

Kan tänka mig att resan till Teneriffa var härlig,
och precis som du så älskar jag berg och vatten.

Och kan tänka mig du ser fram emot när gipset kommer bort, och hoppas din arm läker som den ska.

Stor Kram till dig

Della sa...

Trevligt! Perfekt tid att ge sig iväg, om man bortser från armen då. Jag anar att kameran får följer med.
Ha en bra dag!

vivan sa...

Gud så gött för dig!!
Du reser iväg när jag kommer hem...typ!
Ha det så bra och bamserkamar!

Viola sa...

Vad härligt...det ordnar sig sak du se..du brukar ju ha tålamod och envishet...:) så skönt..själv åker jag ner till Spanien på torsdag...fem dagar med go väninna och ska ta det lugnt ínnan den stora flyttkarusellen börjar, ha en skön söndag, KRAM

Ragnvi sa...

Jaaa...den semestern behöver du!! Hoppas armen mår bättre då!

Min dag igår blev så skön...visst magen krånglade lite men ändå!
Kramen!
Ragnvi

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette.


Go tur.

Förresten har du pratat med "syka kassan" om att åka utomlands med sjukskrivning i bagaget.....

Jag bara skoja...

Ha de bra, det är du värd.

Hasse A

annette sa...

Hasse! Kommer förhoppningsvis att vara friskskriven 8:e december.

annette

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Ha det gött,vi hade det i alla fall.Det behövdes. Kram Peter.

Höstträdgården sa...

Kul att ha nåt att se fram emot.

BrittMarie sa...

Hoppas verkligen du är fit for fight då! Jag har inte mycket varit utomlands, men på Teneriffa var jag för ett år sedan (Playa los Americas)Jag minns särskilt en resa till byn Masca som väl ligger nära dit du ska. Det var fint även vid vulkanen Teide, när man reste ovan molnen.
Kram och god bättring

synne sa...

Hej på dig vännen.
Ser du börjat jobba igen. Hoppas så väl att det går bra.
Hemma igen från en skön vecka. Madeira är en ö med mycket berg, sten och vatten som du borde besöka.
Men Teneriffa är inte illa det heller...
Var några år sen jag var där sist.
Förstår du längtar.

Ha en fin dag nu och ta det lugnt.
Kramen Synne.

enn-08-i-exil sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette.

Det var mest ett skämt från mej ang. din arm.

Nu för tiden så ordnar man väl ett armbrott på två mån.?

Ha de bra.

Hasse A

PS jag gjorde först en kommentar, som jag tog bort, det var så många stavfel.

Paula sa...

Oj, blir ni borta över jul? Det är ju en månad kvar när gipset tas bort, visst borde väl det gå bra!!
Har aldrig varit på Kanarieöarna, bara på Mallis.
Vi har faktiskt bokat oss en tripp till jul, men bara här i Sverige. Har inte pratat med dottern än så jag säger inget mer...måste försiktigt tassa på tå o tala om att dom inte kan fira julafton hos oss iår...
Kramen

Anonym sa...

Förstår om du längtar iväg till sol och värme!

Själv längtar jag som en skock gnuer;)men jag får ju vänta liite längre innan min resa blir av.

Kram Annica