torsdag 3 september 2009

Tillbakablick september 2008

Helena med Bildbloggerian och som även håller i Fototriss på söndagarna har startat Tillbakablick och nu tittar vi på september förra året, vad fotade och gjorde vi då.

Jag minns september 2008 väldigt väl för då var jag i Härjedalen och fick uppleva det underbara när "fjället brinner".

Har visat många bilder därifrån tidigare men inte den här som är fotad den 16;e september. Minns den veckan oxå mkt pga att jag då även träffade min Bloggvän Ulla-Mona för första gången, vi hade tur att vara där samtidigt och fick till en jättetrevlig träff på fjället.

Vill Ni vara med själva eller se andra tillbakablickar så gå in här.

Ha en skön kväll!

annette

16 kommentarer:

Della sa...

Vad kul att du också är med. Härlig bild. Vilka färger!

hugan sa...

Härlig bild med enorma färger!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Oj, vilken mäktig bild! Härjedalen har en särskild plats i mitt hjärta, har släkt där och har varit där massor.

Kul att du vill vara med!

Anonym sa...

Vilken härlig bild du gumsiluringen!

Kram Tott

Cumulunimbus sa...

Vilken panoramavy och härliga färger! Kanske man någongång faktiskt skulle försöka ta sig upp i svenska fjällen innan snön kommer...

Inger sa...

Vilka underbart fina färger och läcker bild..tänk så fint det är i vårt land...
Ha en fin helg.. kramkramen

Carina sa...

fantastiskt vackert!Naturen är underbar.

Bosse sa...

Härligt foto som visar storheten och höstfärgen i fjällen!
Minns dina härliga höstfoton förra hösten, från din tur i norr.
Jag ska också någon gång försöka ta mig upp till fjällen och se när de brinner i sina höstfärger.
Har alltid velat besöka Grövelsjön, vilket är betydligt närmre nu när jag bor i Norrköping :)
Kanske en "Autumn Road Trip" istället för årets "Summer Road Trip"?
Önskar dig en skön fredag och helg!
Kram / Bosse

AnnaKK sa...

Detta med "Tillbakablick" har jag missat - måste kollas upp senare! :-)

Vad VACKERT med fjällets höstfärger!!! Kanske den bästa tiden för en fjällvandring - myggen har förhoppningsvis frusit ihjäl eller avlidit av annan orsak i september...? Känner några som alltid är upp till norrland och jagar nu på höstkanten, men de berättar ju aldrig om hur vackert det är utan bara om hur många harar det finns och hur stora älgarna är... <:-)

När det gäller min drömkamera så är det egentligen Canons EOS 5D Mark II som är det - men den är ju så dyr att jag bara just kan drömma om att äga en sådan. :-) Den här nya 7D, som kommit nu precis, är ju också på tok för dyr - men ett rimligt kameraköp på sikt. Om ett år kanske den bara kostar 15000!? (Öh... Vaddå "bara"...???).

Trevlig fredag + helg på dej!!! :-)

Bluewhiskey sa...

Hej och hå så underbart vackert, det är ju som att titta på en tavla :)

Gärdsmygen sa...

Wow! Trodde först inte det var i Sverige. Har aldrig sett fjället när det brinner. Mycket vackert11

Gunvor sa...

Vilken underbar bild på fjället i höstskrud! Ska försöka ta mej upp till Härjedalen nu snart och hälsa på mina systrar som bor där. Och nu även sonen, som just flyttat dit.Måste få uppleva svampsäsongen som varit enorm hittills säger dom.
Ha en fin helg!

Inger Maryissa sa...

Helt underbar bild från fjällen i Härjedalen.
Det måste ha varit så fantastiskt att vara där.
Stor Kram

Ninni sa...

Där skulle jag kunna tänka mig att vara! Så vackert! Vilka underbara färger.
Nej jag är inte sjuk. Lider bara av en dålig Internetuppkoppling :) Vi har lämnat Brasilien och bor i en lägenhet i södra Portugal där vi tjuvlånar någon av grannarnas nätverk. Det är ju ingen idé att försöka skaffa något eget för en vecka. Så vissa kvällar fungerar det fem minuter, andra inte alls. Men nu har jag faktiskt lyckats göra ett helt inlägg och kommentera så nu får jag vara nöjd.
Får ta igen skadan när vi kommer till Sverige i mitten av september.
Må så gott! Och tack för omtanken.
Kramar!

UllaMona sa...

Vilken vacker bild, som en tavla.
Den veckan glömmer jag inte, vårt möte på fjället...blev till ett fint minna!
Kramen till Dig

Barbro S sa...

Den bilden var vacker, och så mäktigt det ser ut på fjället i höstfärger.