lördag 12 september 2009

Tema 253 av 365 Minimalism

Men hallå alla, det blev visst bloggpaus här, skyll inte på mej;) Invigningsfest för att fira nytt hus tyckte en kollega att vi skulle ha i torsdags kväll, kräftskiva tyckte en god vän att vi skulle ha igår fredag, och jag tyckte troligtvis detsamma eftersom jag var med på båda festerna och hade jättetrevligt! Idag när jag vaknade längtade jag efter att fota och vara ute i naturen, så efter att ha kört slalom med kundvagnen mellan andra kunder i mataffären så blev det så.
Det var ett par teman jag hoppades lösa idag, ett hoppas jag är ok i och med den här bilden och det är "minimalism". Såååå jag har funderat på vad det egentligen står för och hur jag skall lösa det temat.
Under bilden har jag kopierat lite från Wikipedia som i alla fall jag känner passar in på bilden.
Bilden är tagen nu på eftermiddagen, så då förstår Ni att jag lekt lite med skuggor,kontrast och ljus för att få fram känslan av moduler, form, geometri och oändlighet i bilden.

Minimalism är en konstriktning inom Bildkonst och Musik som avser producera konstverk som är befriade från konstnärens subjektiva uttryck och använder sig av så begränsade uttrycksmedel som möjligt.
Minimalism inom skulpturen är moduler, rymdobjekt, rutsystem, sammansatta konstruktioner vilka försöker omdefiniera vår uppfattning om rummet, formen och skalan. Ledande utövare, som även ofta har skrivit om minimalistisk konst, är Carl Andre, Dan Flavin, Donald Judd och Robert Morris. Minimalism består ofta av enkla arrangemang av identiska och utbytbara enheter, ofta modulära, eller geometriska system och upprepningar, vilka kan byggas på eller dras ut i all oändlighet.
Fler 365:are finner Ni hos AKSON
Önskar alla en skön lördagskväll!
Kram //annette

14 kommentarer:

UllaMona sa...

I norr kallar vi detta Porjus ;-)

(jag är inte helt galen och har inte fruckit för många röda, jag vet bara att mor och far sa Porjus;-)))

Gärdsmygen sa...

Temat minimalism är svårt. Den här bilden tycker jag var riktigt vacker. Vilket ljus bakom alla de där linjerna i kraftverkets trådar!

Della sa...

Det här har du gjort bra. Jag har också funderat på vad minimalism egentligen står för. Men nu kanske jag är med på banan.
Ha en bra kväll!

Ulrica sa...

OJojoj, vilken vacker bild. En ren njutning att komma hit.

Carina sa...

Snyggt!

BrittMarie sa...

Det var inte dåligt att få sådana här elledningar att se så pampiga ut!
Jo, jag tror de flesta turisterna lämnat stan. På caféerna och restaurangerna står borden tomma, men en och annan tysk är fortfarande kvar. Det är bra att kunna några fraser på tyska, som "håll andan" och sådant.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Supersnygg bild du gumsiluringen! Så du har partajat hela helgen du? Låter superkul! Själv var jag i storstan igår och kalasade. Hade ingen som helst lust men ingen kunde komma och uppvakta systersonen min så jag gjorde min mosterliga plikt!Och det blev såklart uppskattat och jättetrevligt!

Kramkram
Annica

IngerEmKsson.blogg.se sa...

Du verkar haft trevligt...härligt..

Otroligt fin bild..rena konstverket..kramkramen

Ninni sa...

Snyggt! Det var en bra tolkning av ett tema som jag också funderat mycket över. Vi får se om jag hittar någon lösning annars blir det något som jag hoppar över;)
Må så gott!
Kramar!

MOONLOVER´S sa...

Hejsan
Det gick jätte bra för valpen på utställningen=) titta bloggen=) ja de växer tills de är 6 månader, vid den ålder kan de växa typ max 4cm till, så hon har 2månader på sig att växa mer :P
Ha en fin kväll
kram

Viola sa...

Här har det visst festas rejält..vad kul...vår fest höll ju på i 13 timmar så nu är jag trötter, öm i baken och bena...hur ska jag orka jobba imorgon..kramen

Anna sa...

Den här bilden är en riktig höjdare! Tack för att du påminde mig att bläddra lite längre ner, var så trött igår så jag sprang bara förbi. Underbart ljus, himlens olika skådespel i samma bild, väldigt bra tolkning på minimalism tycker jag. Otroligt bra bild, en bild man kan stanna till vid länge! Heja heja! Kram

AnnaKK sa...

Hejsan!

Oavsett hur man väljer att tolka minimalism så är detta ett mycket läckert foto!!! Siluetter, linjer, vacker himmel... Snyggt!!! :-)

Trevligt med kuliga fester - och när man ändå är på gång så är det väl klart att man ska köra två på raken!? :-D Och att återhämta sej med en fototripp ut i naturen sen - ja, vad mer begär man av livet egentligen!? :-)

Dahlarna sa...

WOW vilken snyggt fotad bild!!! Hoppas att du får en riktigt skön helg! KRAMAR!