tisdag 8 september 2009

Nr 250 av 365 Farlig

Tema nr 74 av 365 farlig, triangel med röd kant brukar varna för ngt farligt, men här får jag väl vända på det och säga att det är vi bilister som är farliga för det som det varnas för på den här skylten.

Fler 365:are finns hos AKSON
Ha det så bra imorgon onsdag, då blir det Linköping igen, alltså blir det inte en mils promenad som idag, fem km till jobbet och fem km hem.
Tänk om min chef förstod vilken frisk personal hon skulle ha om hon lät oss arbeta där vi bor!!
Kram //annette

12 kommentarer:

AnnaKK sa...

Men hur söt var inte den skylten då! :-)

Jag såg en skylt i Ljungby som varnade för andfamiljer som eventuellt kunde korsa vägen - den var himla gullig den också! Tog kort på den så förr eller senare dyker den säkert upp i bloggen. :-)

Side-boardet från IKEA heter Lyckhem och kostar 1095:- i ordinarie pris. Då har det dock en vit bordsskiva. Det var en liten skavank på skivan på det bordet vi köpte, men det gjorde ju inget eftersom vi ändå skulle byta till den bredare och mörka skivan. Vill minnas att vi betalade 440:- för det. Älskar verkligen IKEAS fyndavdelning! :-)

Inger Maryissa sa...

Kan tänka mig det är jobbigt det du berättade om hos mig.
Ja, skyltar som en triangel med röd kant brukar varna för något farligt.
Detta var verkligen en speciell skylt
och ja när det gäller denna så är det nog bilisterna som är farliga för det som det varnas för på den här skylten.
Jobbigt långa resor du har ibland till jobbet.
Ha en bra dag imorgon du också.
Kramar

synne sa...

Hej Annette.
Vilken bra skylt.
Här har det minskat med katter sista veckorna. Många har blivit överkörda. Det är inte alls skoj att se dem längst vägarna.
Men din skylt var urgullig.

Hoppas det är bra med dig.
Förstår dina tankar ang Linköping.
Inget vidare det där..
Här går det framåt. Nu är jag snart helt frisk igen. Har bara en envis hosta kvar.
Men den kan visst sitta i säger dom. Hoppas den ger sig.

Ha nu en bra onsdag iallfall. Ska tänka på dig.
Kramen oss på Digernes.
Synne.

Viola sa...

Vilken underbar skylt..har jag aldrig sett förut...) så har man klarat av mastodantdagen och sitter nu i tv-soffan med pc:n i knät..hoppas du haft en bra dag..kramen

Ninni sa...

En jättegullig skylt som skulle passa i min trädgård hemma i Sverige. Där har vi verkligen kattvarning! Alla våra fem grannkatter älskar vår trädgård ;)
Stackare, det är jobbigt att ha lång resväg. Men i landstingets värld så finns det väl inga såna tankar om att underlätta för vare sig personal eller patienter. Det är likadant i mitt landsting. Jag åker bil 2,5 mil enkel resa varje dag till jobbet.
Hoppas din dag imorgon blir bra ändå!
Kram Ninni

UllaMona sa...

Varning för kissemissen- skylten har jag aldrig sett förut, om jag ser en sådan skylt ska jag verkligen lätta på gasfoten...hemmavid har vi renvarningsskyltar, de hjälper till en viss del.

Idag fick jag boken...förvånad över att det gick såååå snabbt, beställde ju den igår. I kväll ska jag läsa och begrunda.

Kramen på Dig.

Ragnvi sa...

Morning! Jättesöt skylt..hoppas den fyller sin funktion också!
Jag hade för en tid sedan en skylt med snigel på..trodde det var på skämt..men icke! Vibärssnäckorna ska skyddas! Väldigt sällsynt att dom finns norr om Dalälven fick jag lära mig, och nu finns dom i min by!
Jag är ledig idag men ska på möte på jobbet...suck!
Och du, jag tycker fotot av bron blev maffigt! Precis som elefanterna!
Kramen!
Ragnvi

Inger sa...

Vilken söt skylt...
Ja det är inte alltid de tänker som vi gör..Det är ju så skönt att kunna gå eller cykla till jobbet. Lite långt att cykla till Linköping..min kära barndomsstad..
kramkramen till dig..

Della sa...

Den var söt.

Anna sa...

Urgullig skylt! Jag vill ha en med en söt gris på!!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Underbar skylt!!!

Kram Annica

Gärdsmygen sa...

Vilken gullig skylt!!