söndag 23 augusti 2009

Nr 224 av 365 Stor Tilldragelse

Tema nr 26 av 365 Stor Tilldragelse, och jag tror faktiskt att det är en stor tilldragelse för de barn som deltar i barnkarnevalen som ingår i den Augustifest som har varit här i stan nu under fyra dagar. Är väl oxå den jag tycker är rolig att vara med och titta på, barnen är så fina i sina dräkter, ser så stolta ut när dom kommer i karnevalståget. Vad jag oxå tycker om med barnkarnevalen är att våra invandrarfamiljer verkligen har förstått att dom här dagarna är det fest för alla, tror nästan dom var i majoritet just på barnkarnevalen.

Här en bild just på några av dom barn från andra länder som deltog, visst är dom söta i sina fina färgrika klänningar och små hattar.


Jag skrev barnkarneval, men det finns ju oxå en och annan vuxen som blir som barn och deltar i tåget till min förtjusning;)
Fler 365:are finner Ni hos AKSON
Ha det gott!
annette

5 kommentarer:

AnnaKK sa...

Kul att verkligen ALLA blir med när det är sånt här på gång! :-) Eller åtminstone ger sej ut och tittar! :-) Gröningarna var onekligen ena sköningar!

Della sa...

Det ser klart trevligt ut med barnkarneval. Annars får jag väl höra med om Augustifesten i morgon av en kollega som bor i närheten av Norrköping och som mot bättre vetande brukar ta sig en sväng in till festen.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hehe. Tänk att hela familjen Shrek var på plats:)

Kram Annica

Inger Maryissa sa...

Men så fina och söta barnen är.
Det måste varit så mysigt med barnkarnevalen och karnevalståget.
Kommer ihåg när min dotter var liten och det var ett sådant där vi bodde då.
Och även där var det familjer från olika länder som gjorde det extra festligt.
Kram

Anna sa...

Helt klart en stor tilldragelse, jätteroligt när det händer lite i bygden! Gillar oxå Shrek-familjen!