lördag 22 augusti 2009

Nr 223 av 365 Musikalisk

Tema 192 av 365 Musikalisk.

Har nog hunnit ifatt med lite jag låg efter med vad gällde att spana hos Er andra, så jag lägger in ytterligare en 365:are.
Kim Fransson är en av de lite nyare artisterna som jag tycker om att lyssna på, har både röst och låtar som tilltalar mej ! ( Trots min ålder;)

e
Artistinformation / Kim
Kim Fransson har gjort sig känd som det musikaliska rockundret från Trollhättan genom sin medverkan i tv-serien "Made in Sweden". Han upptäcktes av musikproducenterna Anders Bagge, Laila Bagge och Andreas Carlsson som snart fick honom att överge sitt arbete i en däckverkstad för att satsa på den musikkarriär han både drömt om och förtjänar. Kim har en kraftfull och säregen röst som för tankarna till Janis Joplin, Joe Cocker och Rod Stewart. Hans första singel "Three Floors Down" som släpptes i början av året blev snabbt listetta och följs nu upp av den mäktiga balladen "Here Comes The Night".

Fler 365 :are finner Ni hos AKSON!
Slut för idag, tack för idag, vad gäller data alltså;)
Kram //annette

7 kommentarer:

Anniqa sa...

Lite likt Roddan fast yngre i rösten.
Hoppas du mår bättre nu då.Jag har tagit mig några dagars ledighet :-)
Trevlig helg på dig//Kramar Annica

Gärdsmygen sa...

Har han inte drag av clownen härunder? fast yngre.
Jag har inte hört talas om den här sångaren ännu...

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Häpp. Trodde du skulle ha en bild på mig idag;)

Solen skiner, ut och njut om du inte redan är ute i verkligheten!

Kraaaaaam Annica

Della sa...

Jag lyssnar på honom på youtube just nu. Han hade undgått mig med.

Ulrica sa...

Han har jag missat...

Vivan sa...

Dethär var en kille som jag har missat totalt, tack snälla för att du lade ut honom...jag har lagt ut Kim på min blogg så att fler får njuta av honom!En skön blandning av de stora!
Hoppas du haft en lika skön helg som jag haft...varit till skogen, träffat mina barn och barnbarn...och bara haft det skönt!
i morgon är det måndag igen...japp!!
Kramen!

Anna sa...

Japp han har en skön röst! Så du har varit sååå nära honom ;-). Ha en bra start på veckan. Kram