onsdag 12 augusti 2009

Nr 216 av 365 Förr Gammal

En del teman är ju kluriga, fick ju till regnbåge i förgår, så idag tänkte jag försöka fixa ett annat klurigt tema ;)
Förr Gammal? Tema nr 216

Kom då att tänka på den här motorn som jag fotade på museet i NäveKvarn.

Saltkråkan spelades in 1964, motorn är tillverkad 1946, så redan 1964 var ju den här motorn gammal !?
Långsökt eller feltänkt? Vad säger Ni!?

Ber om ursäkt för speglingen!

Fler 365:are finns hos AKSON
En bra torsdag önskas Er!
annette

15 kommentarer:

Viola sa...

Nämen vad kul att få se Melkers motor..:) idag får du ju njuta utav fint väder..ska sätta mig en stund på balkongen innan jag beger mig till skolan, ha det gott, kramen

synne sa...

Nu fick jag en oemotståndlig lust att se Saltkråkan på tv igen.
Nostalgitrip det där.

UllaMona sa...

Den motorn får mig att komma ihåg min gamle morbror Johan som alltid kom och hämtade oss när vi gjorde upp "hämteld" på andra sidan sjön,han bodde i väglöst land...detta var låååångt innan mobiltelefonernas tid.

Kram // UllaMona

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Jag ser faktiskt filmsnutten framför mej nu, när Melker står och drar och drar, och Tjorven säger att han inte har "rätta knycken". :-)

Tack så hjärtligt för ditt erbjudande ang fodralet, men jag hittade faktiskt en passande rund ask här hemma i gömmorna... :-) Vadderade den lite grann, och det blev fullt användbart. Nu behöver jag bara en midjeväska eller nåt så jag kan bära den med mej! ;-) Vet att jag har haft en sådan förr, men frågan är om jag inte har slängt den - eftersom jag aldrig använde den... Hm! Man ska ALDRIG NÅNSIN slänga nånting!? <:-)

Natti! :-)

Richie's 2ts Inspires sa...

Känner inte igen men iaf, kul att få lära mig ngt nytt §:-)

Det låter som vår bil... hjälp mig gärna att be

kramen som alltid!

Nässelblom och choklad sa...

Just det här temat tycker jag också är lite kryptiskt/klurigt. Men alla teman är ju öppna för fri tolkning. Din tolkning passar ju helt perfekt ihop med rubriken! Du har verkligen tänkt till.

Anna sa...

Jaha du tänkte så! Jag tänkte förr el. gammal jag...
Då var det lite enklare för mig ;-).Saltkråkan är nog mitt favoritbarnprogram!. Kul att bli påmind det. Ha en skön helg! Kram

vivan sa...

Jag testar lite här hos dig , för att se om jag kan göra på annat vis när jag komenterar!
Kramen och god morgon vännen!

Ulrica sa...

Häftigt och inte alls långsökt till och med jag fattade kopplingen:)

Ragnvi sa...

Tjena! Den tolkningen blev bara så bra! (Jag kan sitta i timmar o kika på Saltkråkan!)
Kramen!
Ragnvi

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Joseru vännen. Det är så bra tolkat så:)!!

Kram Annica

Ninni sa...

Suveränt bra tolkning! Det där temat har jag nästan gett upp på förhand:) Kan för mitt liv inte komma på något men en dag kanske jag ramlar över något.
Nu får du chansen att spurta ikapp...
Ha en skön helg!
Kram Ninni

Carina sa...

Ja där är ju den buttre men charmige Melker från Saltkråkan och båtmotorn har hamnat på museum,kul!
Ha en skön helg!

AnnaKK sa...

Goddagens! :-)

Här var man uppe med tuppen (nästan) trots att det är lördag - men för min del var det ett arbetspass på G, och dem är det rätt skönt att fixa så tidigt som möjligt när det är helg. Så mellan sju och nio röjde jag upp efter gårdagens A-lagsmatch. :-) Fri tills på måndag - och hade nu bara solen velat kika fram så hade jag traksat ut en sväng med kameran. Men det är mulet och nästan lite höstruggigt, så tills vidare sitter jag här vid datorn och "gör ingenting särskilt". :-)

Trevlig helg!!! :-)

UllaMona sa...

Det känns faktiskt lite bättre idag...igår "tänkte" jag mig frisk, fasen ligga under täcket nuuu nix vill inte.

Man får säga sötnos om små babypojkar;-)

Ha en fortsatt bra lördag...friidrotten på TV börjar jipphiii!!!!!

Kram