söndag 9 augusti 2009

Nr 212 av 365 På vägen

Tema Nr 207 på vägen blev hos mej på gatan, det var det här ungdomarna från universitetet sysslade med på bilden innan, dom försåg Västgötegatan med en massa både roliga och vackra målningar.
Universitetet ligger mitt i vårt Industrilandskap i city. Vet att det är mkt uppskattat med ett citynära Universitet, "Skvallertorget" som det står på målningen underst syftar på det torg som befinner sig precis ovanför.




Fler 365:are finner Ni hos AKSON!
Önskar alla en skön söndag!
Kram //annette

7 kommentarer:

UllaMona sa...

Under "Yran" här i stan hade någon målat övergångsställena i blått, grönt och vitt Jämtlandsfärgerna. Jag tyckte att det såg kul ut, men inte "de" som bestämmer att det endast ska vara vitt.

Här skiner solen i dag också och tunnelljuset närmar sig.
Kaffe och fjällfil idag också, på samma sätt som igår;-)

Ha en riktigt skön dag!
Kram UllaMona

Gärdsmygen sa...

Det där hade de jobbat med. Hur länge håller färgen tro? Kul att du kunde fota direkt!

Anette sa...

hihi, undrar om det är sonen som har varit i farten. Han har varit i stan ett tag nu. Han är fadder och så är det visst planering av nollning som är på gång! Fast enligt honom så är det väldigt snällt! /Anette

Inger Maryissa sa...

Fina och kul målningar som ungdomarna har gjort som du fotat.
Ha en fin fortsatt dag i det fina sensommarvädret.
Kramar

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Kuligt!

Kram Annica

Anna sa...

Ursnyggt målat (och fotat så klart)!

Dahlarna sa...

Åh - de målningarna i gatan har jag inte sett. Måste nog ta mig förbi där en sväng... Hoppas att du har haft en bra helg! KRAMAR!