söndag 16 augusti 2009

Fototriss Kommunikation

Idag vill Helena se hur vi tolkar kommunikation, jag skulle nog kunna tolka ICKE kommunikation idag, mitt tangentbord vägrade fungera imorse, riktigt vad jag gjort för att få igång det vet jag inte, men diverse och det tog TID, så tyvärr hinner jag inte fota nya bilder idag, men det är bilder tagna för inte så länge sedan.

Kommunikation är ju intressant och kan tolkas på olika sätt, har valt kommunikation där människor ingår, tycker det är intressant, inga perfekta bilder då jag tryckt snabbt!


Kommunicerar med sin publik både genom ord och kroppsspråk på ett alldeles fantastiskt sätt .

Kommunicerar egentligen både genom sitt lilla pekfinger och kroppsspråket, egentligen vill hon dit fingret pekar, men några besök innanför staketet hos Elefanterna tyckte vi "tråkiga" inte var lämpligt;)

Här kommunicerar Delfinen med tränaren, vill nog ha sig en strömming och beröm, tränaren kommunicerar med publiken, tror Delfinen oxå förstår den Kommunikationen
Fler Fototrissare finner Ni här!

Här är det nu blå himmel, men väldigt blåsigt!

Önskar alla en skön söndag!

annette

27 kommentarer:

magnus sa...

Bra tolkning, antingen nr.1 eller tre..det får bli nr. 3.

Ha en bra dag.

Ulrica sa...

Vilka fina kommunikativa bilder du bjuder på. Visst är teater ett fantastiskt kommunikationssätt där man kan få så mycket sagt . Och barnens till synes knapphändiga kommunikation innehåller ändå så mycket information. :)

Nilla sa...

Jättebra tolkat och jättefina bilder, dagens bästa!

Veronica sa...

Underbara bilder! Särskilt bild 2!

cat sa...

Kanonfin triss och det var inte lätt att välja en favorit. Men delfiner är ju bara för underbara:)

Anonym sa...

Delfiner är underbara så den får min röst idag
Ha en bra dag här blåser vi snart bort
Paula

Amanda sa...

Så fin triss du har satt ihop och visar olika sätt på kommunikation. Härligt att trollbindas av en artist, eller se samspel mellan människor och djur. Allt är kommunikation i en eller annan form. /Amanda

Ingrid sa...

Hejsan och tack för din kommentar hos mig!

Vilken härlig triss du har fått till. Jag gillar bild nr 2 bäst, den visar minsann att man kan kommunicera utan ord.

Kram Ingrid

christina sa...

Underbar tolkning i alla tre bilderna! Jag kan nästan inte välja någon favorit. Men kvinnan med delfinen är lite extra för mig!


/kram christina

Bitten sa...

Oj, vilka härliga bilder. Gillar den sista mest.

Lasseivomma sa...

Verklig rörelse i dina bilder. Den där lilla tjejen som vill in genom staketet är väl kanon.

Irrhönan sa...

Jättefin triss! Tyckte om alla bilderna.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Klockren tolkning!

Kram Annica

MOONLOVER´S sa...

Hejsan hej
Hoppas det är fint hos er, här regnar det och är super tråkigt väder jööö=) Ha en fin start på nya veckan. kram

Della sa...

Bra bilder på temat. Speciellt den första gillar jag mycket.

Nettan sa...

Jättebra tolkning!
Väldigt HÄRLIGA bilder.

Bild nr.2 gillade jag allra bäst!

Ha det så gott // Nettan

Photos by Storm sa...

Bra blandning på temat. Och barnets finger går inte att ta miste på. Ha det bra/Lis

Majsan sa...

Fantastisk triss!! Min favorit blir ändå bild ett.

Tinkerbell ... sa...

Bild nummer tre är underbar!!!

Gunvor sa...

Såå härlig tolkning på temat! Jag gillar mittenbilden bäst. Den är jättefin!

Gärdsmygen sa...

Mittbilden tilltalat mej väldigt! Vad har hon i kikaren? Vad vill hon säga?

Dahlarna sa...

Kul med bilder från Kolmården! Vi har hunnit se delfinföreställningen några gånger i sommar. Barnen älskar den!

Mittenbilden är för härlig! Älskar de där fingrarna som pekar när barn är små. Det är ju verkligen kommunikation om något :-)!

Hoppas att du har haft en bra helg! KRAM!

Susanna sa...

Jättebra bilder på temat. Min favoritbild är nr 2.

Veronica sa...

Jättehärlig tolkning alla tre. Teater är ju klockrent. Men jag verkligen fastnade för mittenbilden =)

Paula sa...

Nu är jag här och dreglar över dina bilder, som vanligt! Nej nån skog blev det inte, därtill var våra jyckar inte riktigt tillräckligt kompatibla, hihi
Men, jag är ju dagledig så jag får ta igen det under veckan, fast idag är städ- och slappardagen...
Här börjar en del björkar gulna, är inte det tidigt så säg!
Kramen, önskar dig en fin vecka!

Lissen sa...

Egentligen är det den underbaraste kommunikationen, den man gör med gester och minspel. Ibland tror jag att man tittar mer på den än hör på orden!
Fina bilder du visar!

Gotland var underbart, vill gärna dit någon fler gång! Så mycket att se och göra!

Kram Lissen

Ninni sa...

En bra tolkning av kommunikation! Det behövs inte alltid ord för att kunna kommunicera med varandra man kommer långt med hjälp av kroppsspråket.