tisdag 4 augusti 2009

Tema nr 205 av 365 Barnvisa , Barnsång

Inte elva små troll, men ett "litet troll¨på drygt två år har jag idag haft glädjen att få tillbringa en hel dag tillsammans med på Kolmårdens Djurpark, kändes som om vi skulle behövt "binda" fast lilla A för att få henne att sova. Hon slocknade inte förrän vi satt oss i bilen för att åka hem vid 17-tiden, en fantastiskt liten tjej som roat oss hela dagen med sina rappa korta svar ja, nej, mera, ingen tvekan om vad hon ville och inte ville, därför en dag fylld av enbart skratt, leenden och enorm upptäckarglädje.


Fler 365:are finner Ni hos AKSON!
Trollmors vaggvisa
När trollmor har lagt sina elva små troll och bundit dom fast i svansen,då sjunger hon sakta för elva små trollende vackraste ord hon känner:
Ho aj aj aj aj buff,ho aj aj aj aj buff,ho aj aj aj aj buff buff!Ho aj aj aj aj buff.
Blir inte mkt tid till Bloggen just nu, njuter av ledighet och underbart sommarväder.
Ha det så gott!
Kram //annette

12 kommentarer:

Ninni sa...

Vilken bra tolkning! Skönt med raka besked och inget funderande över vad de andra i sällskapet ska tycka som vi vuxna oftast är så bra på:)
Passa på och njut du av fint väder och semester. Tids nog hinner du med bloggen.
Kram Ninni

Bosse sa...

Visst är små barn mysiga och deras raka ärliga enkla kommunikation charmig!
Och deras härliga upptäckarglädjen brukar ju smitta av sig...
Fortsätt du och njut av ledigheten, och visst är det skönt med värmen igen.
Kram / Bosse

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Låter som ni fick en härlig dag alla tre:)

Nu loggar jag ut från bloggosfären på okänd tid.
Kanske är jag tillbaka redan imorgon kanske tar det ett tag. Du vet var jag finns!

Kram Annica

Carina sa...

Sover gott efter dagens strapatser.

Inger Maryissa sa...

Vilkent så mysigt och gulligt foto !!!
Tänk så rofyllt små barn kan sova...
när de väl somnar ;-)

Kan tänka mig ni hade en mysig dag på Kolmårdens Djurpark.

Och denna sång om trollmor med sina elva små trollbarn känner jag så väl igen från min barndom...

Ho aj aj aj aj buff,ho aj aj aj aj buff,ho aj aj aj aj buff buff!Ho aj aj aj aj buff. :-D

Kram och snart godnatt

Anette sa...

En sån liten raring och tvååringar är härliga. Nog brukar de somna gott efter en dag fylld av äventyr.
Den där sången har jag sjungit måååånga gånger.....Den har alltid varit favoriten hos mina barn. Även om de flesta av dom nog inte vill kännas vid det nu ;-))
Kram Anette

Ragnvi sa...

Oh den ljuva livsgivande sömnen! Om man ändå kunde sova den skönhetssömnen!
Jo, Majas i Rengsjö är väl värt ett besök!
Kramen!
Ragnvi

Richie's 2ts Inspires sa...

Absolut den finaste man kan ha när man har barn.

Jag vill bara kolla och höra hur du mår denna vecka.

Ha en underbar dag, Fröken §;-)

kram mas...

Ulrica sa...

Vilken sötnos. Låter som min yngsta i den åldern. Ja, nej, neeej, nä och mera:)

Och den sången har jag sjungit många gånger... När trollmor har lagt....

Pialotta sa...

Underbar närbild på barnet Anettan.. du får till det bättre och bättre med din kamera.. gillar vad jag njuter av:-)
Ha de gott på din ledighet. Kramar

Anna sa...

Det är den enda vaggvisa jag sjöng för mina barn när de var små! Undrar lite hur man ska få ihop det där temat, jag får klura vidare. Din variant är jättebra, men jag tror inte jag får samma möjlighet. Kram

Vita Stunder sa...

Underbar bild!!

Du har ju lagt upp massor av bilder på bloggen!
Jag trodde du skulle ta det lugnt ;)