lördag 4 juli 2009

Veckans Fönster Nr 40

Veckans fönster den här veckan vill Susanne att det skall vara högt, fri tolkning hos mej blev det fönster som finns högt upp i luften ovan taken på andra hus i Gamla Industrilandskapet här i stan.
Lite kuriosa kring det här huset är att det är ett f.d Brandtorn som är byggt 1904, arkitekten heter Knut Philström.

Fler fönstefotare finner Ni hos Susanne.
Hoppas vi som jobbat i veckan får se solen komma fram senare under dagen, känns lite konstigt att det skall regna just idag;)
Kram //annette

7 kommentarer:

Amanda sa...

Hej Anette. Vilket vackert hus och fönstret klär sin plats. Jag tog inte heller ett "glas" hus kanske var det så det var tänkt.
Kram Amanda

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Finfint fönster du superdiskarn;)

Inte ska det regna idag inte!!!

Kram
Annica

christina sa...

Hej! Vilket härligt foto med taken framför det toppenfina toppfönstret!! /Kram Christina

Viola sa...

En välbekant syn...från mina fönster...ett vackert torn det är...stolta stad...lite moln idag och lite regn i natt..men fortfarande rätt kvalmigt..vilket ord för resten..ine ofta man skiver..:)hoppas lördagen din är bra, här blir de trädgårdsarbete, kram

BrittMarie sa...

Vilken utsikt man måste ha däruppifrån - om man nu kan komma dit och kika ut.
En vecka till ska jag jobba, sedan blir det hängmattan (om jag hade nån)
Kram

Susanne sa...

Vilken annorlunda form på brandtornet. Vackert är det i alla fall.

(Här i Skåne lyser förresten solen som vanligt, men molnen ska tydligen tätna till i morgon.)

Ninni sa...

En väldigt vacker byggnad och fint fönster! Du har verkligen en guldgruva där i Gamla industrilandskapet...Så många fina foton som kommit därifrån här hos dig!
Må så gott! Hoppas du fått lite sol i helgen!