lördag 11 juli 2009

Sollidens Slott Öland

Ett par deltagare i veckans fönster idag tyckte mitt fönster såg Italieninspirerat ut, stämmer ganska så bra det för det kom från Sollidens Slott som ju är byggt efter inspiration från Italien av Drottning Viktoria.
Kom då på att jag inte visat några bilder från Solliden, så nu blev det av, och så försökte jag få Blogger att säga ifrån om att nu fick jag inte lägga in mer bilder i ett och samma inlägg,men jag var tvungen att sluta självmant för ingen sa ifrån;)
Vill någon läsa mer om Sollidens Slott så lägger jag in en länk här.


Japp, det blir nog inte så mkt mer idag, så nu vandrar jag ut ur cybervärlden till en annan värld:)
Solliden var väl värt att besöka kan jag ju tala om, vackert slott, ljuvlig grönska, vackra blommor, väldigt fina statyer och annan konst som det var värt att studera närmare.
Undrar om solen hittar till oss imorgon, hoppas kan vi ju alltid!
Kram //annette

15 kommentarer:

Carina sa...

Så vackert det är ,en semester där ,oj!
Ha det bra!

synne sa...

Vackert....
Man skulle vilja bo i ett litet sånt hus...
Inte ett slott, men ett litet hus som ser ut så där nere vid Medelhavet....

Har aldrig varit på Soliden.
Så det var spännande bilder.
Tackar så mycket för turen.
Kramen Synne.

Della sa...

Trevligt med många bilder. Nu känns det precis som om jag själv har varit på Solliden.

Viola sa...

Vilka underbara bilder, verkligen mkt att se...skulpturen var ju helt underbar och vilken trädgård..skulle man kanske kunna tänka sig att flytta till nu när jag bestämt mig för att lämna stadens djungel, hoppas du har det bra, KRAM

Gärdsmygen sa...

Solliden är vackert såväl huset som parken. Du har verkligen lyckats med att fånga slottet på foto!! Bra!

AnnaKK sa...

På Solliden har hag inte varit sen jag var barn, så det var skoj att få se det igen nu! :-) Jag hade en lite pocketkamera på den tiden, och minns att jag tog rätt många foton där (säkert 5-6 stycken - Fniss! Och det var ju faktiskt en fjärdedel av filrullen!) - slottet var (är!!) ju så vackert!

Maken och jag var hos ett par vänner igårkväll, och vi pratade faktiskt om att ta oss en biltripp ut till Öland nån dag på semestern. Får se om det blir av!

Idag ligger vi lite lågt med snickrandet - kraftsamlar inför morgondagen! ;-)

Ha en skön söndag! :-)

vivan sa...

Inte komer jag ihåg att det var så vackert på Soliden...men det var 1977 som jag var där!
Och ingen kamera var med!
Kanonfina foton!
Tack för promenaden/ kramen Vivan!

UllaMona sa...

Skulle klart duga som sommarstuga ;-)

Kram

Solvarm sa...

Hej Annette!

Underbart vackra bilder, du får mej att vilja bege mej dit, fast de får bli en annan dag. I dag måste jag koka rabarberkräm och de nyupptagna potatisarna, vilket vi var nere på vår odlingslott och plockade i dag.

Du Annette, tänk inte längre på att du skall visa mej hur jag gör bilderna större, men tack ändå, jag har kommit på det själv, men tror inte jag vågar göra det, det blir nog för mycket bök i min smak.

Solvarma kramar från Irene

annette sa...

Irené, har skickat Dej e-post, lite "pill" är det men inte alls svårt när man sätter sig ner med det!

annette

MOONLOVER´S sa...

hejsan hej
Oj så fint ställe, tänk om man hade ett sådant där*fniss* Jo de e bara bra här, nu ska jag bara ta de lungt tills vi får komma in i stugan, jo de stämmer men de blir nog den 24 typ=) kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tjolahopp! Här har badats idag även om jag hade svårt att komma i. Det var liiiite för kyligt för att jag skulle trivas som fisken! Annars är jag ju en riktig baddare på att bada...

Härliga bilder från Solliden. Där har jag ju aldrig varit så det var kul att se.

Kram Annica

Ulrica sa...

Så mycket fina bilder från Solliden. Nu känns det som om jag varit där:)

Slottet är verkligen vackert.

Ninni sa...

Härliga bilder och nu ser jag ju verkligen hur "osvenskt" det ser ut. Jag har aldrig varit dit men nu fick jag följa med dig:) Tack för rundturen!
Kram Ninni

Vanilla sa...

Så vackra bilder från Soliden.
När jag gick i högstadiet så gick jag i en skola som låg bara en liten bit från soliden och vi sprang ibland på rasterna runt omkring soliden.
ja gud va jag skrattade åt att bara synne och jag gillar regn och hon renoverar visst väldigt mkt haha jo hon och jag kom överens om att all göromål är renovering;)
usch nu fick jag inte längre rast och vi är helt slut nu...men fint kök fick jag:)
Om du visste va anskrämligt det var innan:( urk så vi är värda detta:)
Sov så gott// Kramis