torsdag 23 juli 2009

Nr 190 av 365 Skola

Tema nr 267 är skola, ända sedan den här utmaningen började så har jag haft en bild av vilken typ av skola jag ville fota, och nu när jag var på Harstena så kom jag på att där fanns den ju, det lilla röda skolhuset med vita knutar och så en Svensk Flagga som vajar i vinden. Det må vara att skolan inte används riktigt som skola idag, men det är okej för min del i alla fall.


Fler 365:are finns hos AKSON
Nu får jag sätta lite fart här, går ju inte an att sitta här vid datorn när det är semester.
Kram//annette

13 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Sicken söt skola!!!

Kram Annica

PS. Tyvärr så blev både Nikon och mobilbilderna gulaktiga. VI har ju både trätak och trägolv så det blir lätt så. Och jag hade ingen som helst lust att börja mackla med någon av kamerorna igår...nikons batteri var nästan slut och jag hittar inte sladden.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag fick en liten sång i huvudet när jag såg bilden:

Nu ska vi leka skola och fröken det är ja..

och ni ska var barna och snälla ska ni va

Nu ringer jag i klockan och då ska det va tyst

Då vill jag inte höra ett enda knyst.

Ja om det är ordagrannt vete katten för det är en av alla de sånger som finns i mitt huvud sedan barndomen:)

Kramkram

Gärdsmygen sa...

Idylliskt! Hoppas det var idylliskt inne i skolan en gång i tiden också, det vill man ju gärna tro. Vad har de i byggnaden nu? Kul att de bevarat den så fint!

BrittMarie sa...

Undrar hur många barn som gick i den skolan och hur de hade det. Kanske en del fick åka båt dit?
Förresten tack för kommentaren om mina föräldrars ystra dans. Om du visste vad du gladde dem med den kommentaren!!

Carina sa...

Fin bild,typisk svensk och faluröd är skolan.

Ragnvi sa...

Hej Annette! Min sömn...den går till vetenskapen...suck!
Men vilken otroligt fin näckros! Har aldrig sett sådana i verkligheten! Och skolan...man blir ju lite nostalgisk!
Kramen o ha det bra på semestern!
Ragnvi

sinneskatten sa...

Det ser så där riktigt svenskt ut, lite astrid lindgren aktigt ut.

MOONLOVER´S sa...

Hejsan
Jo du i morgon är de fredag ;) äntligen. I går åkte vi till syster och dom i deras stuga, oj vilket utsikt=) helt otroligt,men de låg högt till;) Ha nu en fin helg och ha det så bra nästa vecka, för nu simmar ju ur internet världen en stund =) kram

Chalotta sa...

Härlig bild. Det är ju t.o.m. barn ute på skolgården :-)

Ninni sa...

En skola som tagen ur en bok av Astrid Lindgren. Rena idyllen! Jag förstår att du valde den som bild till temat.Jättegulligt!
Jag blir lite nostalgisk när jag ser din bild...
Min dotter gick sina första två skolår i en byggnad som nästan såg ut som den där. Fröknarna hade alltid folkdräkter på sig på examen.
Sen såldes huset av kommunen, det var väl för dyrt att renovera.
Huset flyttades och renoverades och blev till en restaurang.Nu är det visst till salu igen.
Kramar Ninni

Anonym sa...

Hej hopp har du ssemester vad skönt... det behövde du ha... Hoppas att du får en skön semester med sol och ro...

Vet du vart båtslyckegård har tagit vägen???

Kram Paula(lill)

Ulrica sa...

Vilken underbar idyll... tänk att få gå i en sådan skola:)

Vita Stunder sa...

En vacker gammal skola :)

Idyllisk på något sätt.

Kram Anna