lördag 18 juli 2009

Nr 187 av 365 Änglar eller Djävlar!

Tema nr 11 av 365 är änglar eller djävlar, nu skall vi se om någon är lika "långsökt" som jag och får samma tankar som jag fått under ett par veckor när jag följt en tistel från ofärdig till färdig blomma;)
Egenligen skulle serien börjat tvärtom, men jag tyckte det var roligast att börja med den bild som i alla fall jag tyckte var vacker!





Här tror jag det är åska på gång, så varmt och kvavt(skönt), gör ju inget om det åskar lite jag bor säkert och skulle väldigt gärna fota lite blixtar, fast imorgon söndag vill jag ha sol!
Ha en skön söndag!
Kram //annette

24 kommentarer:

Annica sa...

Där skulle inte jag vilja sätta ner min ända :-)aj aj
Ha en bra Lördag kväll..
Ps Jag har bytt bloggnamn.
Kramar Annica

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken fantastiskt vacker bild! (den översta)

Den gillar jag skarpt!!!

Kramkram
Annica

BrittMarie sa...

Du är en konstnär på att ta bilder!
Kram

Ragnvi sa...

Åh...milda matilda sicken bild! HUR fick du till den?! Jättevacker!
Och din trädgård; VILL HA!!!!!
Gärna det rara röda huset med vackra fönster också!
Tack för dina rara ord hos mig! Just nu är här grått o regnet hänger i luften...jag är något hängig jag med...trött så in i vassen men....
Kramen!
Ragnvi

Richie's 2ts Inspires sa...

Båda och vad jag kan see §:-))

Fina dem är IAF.

Ha en skön dag, Frun och en trevlig fortsättning på helgen.

xoxo

foto CHIP sa...

Vilken underbar tolkning i bild :)

Inger Maryissa sa...

Toppen fina bilder du hittade för dagens tema.
Helt fantastiska foton.
Kommer ihåg dessa tistlar när jag var barn,
och det var inte så kul att råka trampa på dem.

Jag tror att också att åska är på gång här också, då det är ganska kvavt väder.
Här gör det heller inte något om det blixtrar,
och jag skulle gärna vilja kunna fånga dem på bild.
Men antar att det är väldigt svårt och jag vet inte hur man gör.
Antagligen måste man vara ganska snabb på avtryckaren på kameran, eller hur gör man ?
Och bäst blir det säkert också om det sker på natten kanske

Önskar dig också en skön söndag.
Kramar

Charlotta sa...

Tycker du hittat en mycket bra tolkning av änglar eller djävlar. Det var inte något lätt tema...
Fantastiska blider på något så "enkelt" som en tistel. Du har öga för det vackra.

UllaMona sa...

Fina bilder på temat Änglar och Djävlar...kan det vara så att det som ser djävligt ut på utsidan i själva verket har en ängels insida.
Tänker på hur tisteln som verkar kall, grön och hård i själva verket har en insida som blommar ut i den vackraste blomma.

Sommarkram

Carina sa...

Något sticksiga växter de där tistlarna.Fint fotat ialla fall.

Viola sa...

Du är otrolig med din kamera..:0) underbara bilder!!! Vilken dag, bara regn..har varit hemma en stan en omgång med att packa varor, sedan blev det en omväg ner till vattenhålet...vi körde över Motala bakom VÄttern..underbar natur vid Tiveden..ha det så gott..kram

Megera sa...

Vilka vackra bilder....snyggt med en bildserie över olika vinklar. Även en bra tolkning av temat.

exposemaximum sa...

stunning :)

Pialotta sa...

Men så vacka macrobilder.. det är en viss skillnad när man ser foton i storformat..
Hoppas du har det gott kram/Pia med sin Lotta

Fake cake sa...

Gillar verkligen bilderna. Den ulliga tisteln i det stadiet är så vacker:)
Vi har alla väderlekar snart under samma dygn...ja fast inte snö som tur är;)
Fast nu fick jag gjort saft och sylt så det gjorde ju inget att det regnar idag...

KrAM

Fake cake sa...

Ja Lotta som glömde logga ut från fakeacakebloggen som du ser;)

Paula sa...

Vilka vackra bilder på tisteln! Jag tycker blomman är så vacker! I Finland har man en "sjusovaredag" på sommaren, vilken den är vet jag inte längre. När jag var barn och tillbringade somrarna hos släktingar, så vågade jag knappt sova den natten, för om man inte var uppe med tuppen så fick men en drös med klibbiga tistlar över sig i sängen! Och som barn var jag livrädd för dem! P.S. Var nog livrädd för det mesta, även små söta larver...hihi
Ha en fortsatt fin semester, blev det några blixtar att fota utan blixt?
Kramen

Ulrica sa...

Jag tycker alla bilder var läckra. Både din favorit och tvåan står ut alldeles särskilt.

Kul att du gillade mina festivalbilder:) Nu ligger de sista bilderna uppe.

Så nu ska jag tillbaka till det normala livet:)

AnnaKK sa...

Ja men, det var väl en alldeles utmärkt tolkning!? :-) Tistlarnas taggar är ju onekligen otrevliga och som ogräs betraktat är de djävulskt svåra att bli av med... Och samtidigt är deras blommor så ljuvligt vackra!

vivan sa...

Himmel o pannkaka vilka vackra foton....du är ju proffs!

Nu är jag på banan igen efter kraschen!
Kramen!

Renée sa...

Fina bilder! Ska vi börja följa varandra via bloglovin? =)

Ninni sa...

Vilka vackra bilder! Bra tolkning också:) Tistlar är ju verkligen både och...Ettan och trean är mina favoriter.
Vi är äntligen framme, resorna känns bara mer och mer jobbiga tycker jag. Här är det som vanligt:) sol och runt +25 men fy vilka mörka kvällar...redan vid sextiden är det svart. Men så är det också den allra mörkaste tiden på året just nu.
Ha det så bra!
Kram!

synne sa...

Vilken härlig serie med bilder över en tistels utveckling.
Klart häftigt att börja med den sista bilden först.

Hoppas det går bra med dig...
Kramen Synne.

Vita Stunder sa...

Mycket vackra bilder Annette!

Den andra bilden gillar jag bäst :)

Kram Anna