lördag 18 juli 2009

Nr 186 av 365 Trädgård

Nr 118 av 365 är trädgård, en svår bild att få till med mkt ljus och skuggor i morgonsol, men det här är nog vad jag själv känner är en Svensk sommarträdgård, så ljuvligt grön med blommor som inte växer i raka rader utan lite här och där, finns det vallmo och prästkragar så är jag såld;)


Hoppas Ni får en bra helg, själv skall jag nog mest "softa" och försöka förstå att jag är ledig i fyra veckor plus en måndag, jag tycker nämligen väldigt illa om att börja arbeta på en måndag efter ledighet, så fungerar det så tar jag alltid ledigt måndagen i första arbetsveckan;)
annette

14 kommentarer:

Anette sa...

Nog blir man såld på den trädgården! Du skulle nog gilla min för vallmon i alla möjliga färger det har jag gott om.......kommer nog ett vallmoinlägg på bloggen snart!
Ha en skön semester. Himla smart att ta ledigt på måndagen så där. På ett av makens första jobb så jobbade man alltid halvdag första dagen efter semestern. Det var ju också rätt smart! Kram Anette

Hannele sa...

Härlig bild.

Anonym sa...

Hejdu:) JÄttehärlig bild! Som balsam för själen att få sitta där och bara vara skulle jag tro!

Har du några planer för semestern? Själv är jag ledig två och en halv vecka till medan T börjar jobba på måndag.

Kram Annica

Richie's 2ts Inspires sa...

Ahhhh!!! den trädgården skulle jag vilja ha. Det är verkligen mysig att bara vara där alla fina blommor befinner sig.

Hoppas du tar det lugnt på dem 4 veckorna av ledigheten.

Många kramar...

Själv bara ledig i 9 dgr och bara jobba så det rycker §;-)
Ingen som kan det arbetsuppgifter jag håller på nu så vi får se hur det går till när jag är borta. Ska nog stänga av min mobil.

Tjing!

Inger Maryissa sa...

Så mysig trädgård.
Jag tycker också om sådana trädgårdar med en massa grönska och sommarblommor som växter lite här och var.
Ja, vallmo och prästkragar är så fina.

Kan tänka mig det känns härligt att du nu är ledig i fyra veckor och hoppas du får en riktigt skön och avkopplande semester
Kramar

Ninni sa...

Vilken mysig trädgård!Jag gillar också en trädgård som inte är så disiplinerad utan lite vildvuxen. Men det finns ju gränser även för det ;) Man ska kunna gå igenom. Det låter som ett bra sätt att starta semestern på, att ta det lite lugnt. Och ännu bättre att börja jobba en tisdag...tänk att man aldrig tänkt på det!
Vi har varit och handlat lite sånt som man behöver ha med sig...lösgodis, choklad, böcker och tidningar. Försöker tänka ut vilka kläder som får stanna hemma så att man inte packar med för mycket.
Ha det så skönt på semestern!
Kram Ninni

Vanilla sa...

Ja jösses vad jag HATADE att börja mitt jobb på Måndag efter semester haha ja en annan dag i veckan så släpper den ångesten;)
Så fin bild och jag tycker att just den här sommaren är som på bilden för vi har så varmt trots regn el hur?! vissa somrar så har man ju nästan dunjacka ju...

Ha en jätteskön lördagkväll vännen:)
Kramis

AnnaKK sa...

Precis så där vill jag att det en dag ska se ut i min trädgård. :-) Jämfört med för några år sen har jag faktiskt närmat mej, men det är en bit kvar än. :-)

Gärdsmygen sa...

Den lummiga trädgården ser jättehärlig ut! Är det din?

Vanilla sa...

Ja just det gasol är det som man har stora flaskor utanför huset som sen går via kopparrör in till spisen.
Att koka upp potatis tar hälften av tiden jämfört med vanlig spis.
Jag var lite rädd ibörjan just för gas men den slår av om ngn glömmer den...jättesäkert med andra ord.
Går strömmen så tänder jag med tändsticka och i vanliga fall så trycker man på knappen och den tänder elektriskt.
Rosbladen luktar inte trist nog men man kan hälla på parfym kanske;) men de behåller sin färg så fint.
Har du rosor du kan ta i närheten kanske? kanske inte...

Kramis

Ulrica sa...

Vilken ljuvlig trädgård.

Lissen sa...

Oh vilken fin trädgård. sommarkäsnla när den är som bäst. Där på bänken skulle jag vilja sitta och njuta i solskenet.

Vita Stunder sa...

Vilken ljuvlig trädgård! :)

Hoppas du kunnat njuta under helgen!
Kram Anna

Rosadimaggio63 sa...

HI,
questa foto mi piace molto.-
Sembra di essere in un posto fatato..
buon fine settimana.-
:-))