onsdag 15 juli 2009

Nr 185 av 365 Antik

Tema nr 12 av 365 är Antik, och den här "mojängen" tror jag har uppnått den aktningsvärda åldern för att kunna kallas antik.
Visst är den vacker där den står i det gröna, fast jag kan ju inte låta bli att tycka den är vacker även i s/v.
Vad tycker Du?
Fler 365:are finns hos AKSON.

En dag kvar att arbeta, sedan en fredag jag tagit ledigt för begravning, därefter kommer det nog trots begravningen att insmyga sig en skön känsla av semester tror jag.
Hoppas Ni har det bra och kan njuta lite trots att det kommer lite väl mkt regn emellanåt.
Kram //annette

14 kommentarer:

Gärdsmygen sa...

Fotot är så härligt, jag föredrar färgfotot. Sommar och gammalt hederligt jordbruk!
Önskar dej en skön semester och så bra att begravningen är före semestern. Sen kan du koppla av. Många tankar!

Vanilla sa...

Vilka vackra bilder du visar och jag gillar den svartvita...ser old ut för en väldigt gammal jordbruksmaskin:)

ja du ang kräftorna så vet vi först om ca 2 år och då genom att slänga i en kräftbur och HOPPAS på tur;)
Kräftor betar av gräs när de vuxit till sig och vi vill ha dem som städare kan man säga...men gärna att äta kanske så småningom om turen är med oss:)
Usch då..begravning o allt;( jag hoppas det går fint och att du får en skön semester. Ska du vara hemma och njuta av dagen el åka någonstans?

Kram

vivan sa...

Vilka fina foton...och passar som tidens rand med!!!
Tycker det svartvita är finast!
Kramen!

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

No semester here,5 dar ledigt ipå 4 veckor framöver.
Plus en begravning här med av min X-trason Bobbo.
Kram Peter

Anonym sa...

semester...äntligen! Håll en tumme för fint väder oxå!

Kram Tott

Vanilla sa...

Vad skönt att du tar 4 veckor i ett svep nu när det är som det är för då hinner du både ladda ner och sen göra vad du känner för ju! ta det som det kommer med andra ord. Då får man nog mest vila så mkt med jobbet som du har och sen vad som hänt med din kollega.
Vi får nog hela sommaren fin tror jag.
Själv ska jag skrutta omkring för vi har ledigt från placering och vi kan fixa lite med ditt o datt i lugn o ro.
Kramis

AnnaKK sa...

Hejsan!

Ja, tänk att man fortfarande kan hitta en och annan sådan gammal maskin! :-) Och tänk att det blev foder till djuren med en sådan också!!! När man ser maskinparken hos en lantbrukare idag undrar man ju nästan om de ska producera foder till alla kreatur i hela socknen, eller vad det är frågan om... Och det ska det kanske också, förresten... För många av bönderna kör ju mer borta med sina maskiner än hemma - för att överhuvudtaget har råd att ha dem... <:-/

Ja, begravning och semester känns verkligen som två motsatser - men jag hoppas att det blir en fin och minnesvärd begravning, och att du får den långa sköna och välförtjänta semester som du säkert så väl behöver nu!

Kram på dej!!! :-)

Ninni sa...

Svårt att välja en favorit av det här ljuvliga fotot. En riktig sommarbild som är lika bra i färg som i svartvitt.
Vi har haft en ljuvlig dag här hos oss. Inte en regndroppe och +27 ute på ön. Nu har vi plockat med oss mat och tvätt hem och bara invintringen väntar i slutet av september. Det känns lite vemodigt när det är så fina sommardagar som idag...Men vi åker tillbaka till Brasilien på söndag så det är inte så mycket att göra åt...
Kram Ninni

Ragnvi sa...

Morning Annette! Kan inte välja mellan färg- eller den svartvita bilden...vackra båda två! Och dina rosor...såå fiina! Jag har också fotat rosor, i måndags i Ockelbo, men inte hunnit med dom än...
Förstår att dagen i morgon blir tung...men som du säger; hoppas du får njuta lite sen!
Vi har också fått sorg hos oss...
Kramen!
Ragnvi

MOONLOVER´S sa...

go kväll

Så härliga sommarbilder,ser ut som en äkta landet bild=) Ha det så bra. kram

annica sa...

Härliga bilder..kan det vara en skördetröska?? Attans va sadeln ser hård ut :-)
Ha det gott//Kramar Annica

synne sa...

Hej i natten.
Ser du varit på begravning idag.
Hoppas du har det bra efter den tunga upplevelsen.

Vackra bilder som vanligt.
Den på jättevalmon gillade jag.
Kommer du tillbaka dit så plocka ett gäng med kapslar och sänd mig.
Vill ha vallmo överallt...

Nu ska jag däremot upp i sängen igen.
Trötter.

Du får ha en skön fredag nu.
Storklems Synne.

Anna sa...

Nu är det fredag kväll och du har förhoppningsvis fått lite positiva känslor inför semestern trots dagens besök i kyrkan. Ser ut som en gammal slåttermaskin, är det det? Jag gillar den svartvita! Ha en skön semester! Kram

Vita Stunder sa...

Otroligt vacker bild som jag mest tar till mig i s/v.

Jag har tänkt på dig under hela dagen vännen.
Stor kram från mig!